کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

۲۰ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی Serum Exchange

همانطور که می دانید پلتفرم های غیرمتمرکز جایگاه ویژه ای در بازار ارزهای دیجیتال دارند. در این میان صرافی های غیرمتمرکز از جمله برنامه هایی هستند که جای پیشرفت زیادی دارند. تبادل سرم یک تبادل غیرمتمرکز است. اکوسیستم این صرافی مبتنی بر بلاک چین سولانا است و از ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می کند.
عدم تمرکز تبادل سرم به این معنی است که هیچ بخشی از آن تحت کنترل سازمان یا گروه خاصی نیست. این اطمینان بیشتری را برای کاربران فراهم می کند. صرافی غیرمتمرکز سرام با هدف انجام تراکنش های پرسرعت با هزینه ای مقرون به صرفه فعالیت خود را آغاز کرد. به همین دلیل است که در بازه زمانی مشخصی موفق شده است از رقبای خود پیشی بگیرد. سرام اکسچنج برای اینکه بتواند خدمات غیرمتمرکز را به کاربران خود ارائه دهد، خوراک نرخ را با استفاده از اوراکل ها متمرکز می کند. اوراکل ها سرویس های متمرکزی هستند که معمولا در برخی از پلتفرم های غیرمتمرکز استفاده می شوند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که سرام به عنوان یک صرافی دیجیتال غیرمتمرکز خدمات ارزان، سریع و ساده ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

ارزهای پشتیبانی شده در صرافی سرم

اگر کمی در مورد بازار ارزهای دیجیتال مطالعه کرده باشید، احتمالاً می دانید که توکن های ایجاد شده بر اساس شبکه اتریوم، توکن های استاندارد ERC20 هستند. اکنون توکن های پشتیبانی شده در صرافی Seram دارای استاندارد SPL هستند. دلیلش روشن است. زیرا صرافی غیرمتمرکز سرام بر بستر بلاک چین Solana ساخته شده است. بنابراین ارزهای رمزنگاری شده مانند USDC، Tether (USDT)، Yen Finance (YFI) و غیره که در ذهن من می بینیم توکن هایی با استاندارد SPL هستند.

خدمات سرم

تیم توسعه دهنده Seram این صرافی را برای ارزان تر و سریع تر کردن تراکنش ها در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. نکته جالب در مورد صرافی سرام این است که این پلتفرم هم از قابلیت سفارش کتاب و هم از بازارساز خودکار (AMM) در ساختار خود استفاده می کند. دفترچه سفارش یکی از ویژگی های برجسته صرافی های متمرکز است و بازارساز خودکار نیز یکی از ویژگی های کلیدی صرافی های غیرمتمرکز است. به این ترتیب سرم می تواند بازده بیشتری داشته باشد.
به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات، خوب است بدانید که سرام اکسچنج به جای مدل های قدیمی تولید کننده و گیرنده موجود در بازار، از دفترچه سفارشات محدود استفاده می کند. در این صورت کاربران این بورس می توانند سفارشات خود را در دفترچه سفارش زنجیره ای ثبت کنند. این فرم ثبت سفارش به کاربران کمک می کند تا کنترل بیشتری بر تراکنش های خود داشته باشند.

صرافی سرام، مانند بسیاری دیگر از پلتفرم‌های بازار ارزهای دیجیتال، توکن بومی خود را دارد که به نام SRM شناخته می‌شود. این توکن برای تنظیم دارایی ها و پاداش های اکوسیستم استفاده می شود. همچنین افرادی که به عنوان مالک در این بازار فعال هستند می توانند با کمک سهامداری، مشارکت و معاملات، هزینه های معاملاتی را کاهش دهند. علاوه بر این، خوب است بدانید که پلتفرم سرام برنامه هایی برای ایجاد قراردادهای هوشمند بین زنجیره ها دارد. در مجموع، این صرافی غیرمتمرکز می تواند گزینه ای مقرون به صرفه و سودمند برای کاربران باشد. زیرا در مقایسه با سایر صرافی های غیرمتمرکز، هزینه های بسیار کمی از کاربران خود دریافت می کند. در واقع، یکی از کمترین هزینه های تراکنش را با هزینه تراکنش در حدود 0.00001 دلار ارائه کرد.

بررسی صرافی غیرمتمرکز Serum

Serum Exchange عملکردی مشابه بسیاری از صرافی های غیرمتمرکز دیگر دارد. اما در برخی جزئیات متفاوت عمل می کند، که آن را از بسیاری از DEX های دیگر متمایز می کند. این پروتکل مبتنی بر بلاک چین Solana است. بنابراین بسیاری از افرادی که از شبکه سولانا استفاده می کنند با آن آشنایی دارند. البته اخیرا این صرافی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و تا حدودی از برنامه خود عقب افتاده است. اما تیم توسعه همچنان امیدوار است که وضعیت را در آینده بهبود بخشد. در نهایت، اگر می خواهید در صرافی سرام کار کنید، ابتدا باید تعدادی دارایی دیجیتال خریداری کنید.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور
  • ۰
  • ۰

Baby DogeCoin رسما راه اندازی "BabyDoge Swap" یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) را اعلام کرد.

به دنبال محبوب‌ترین ارز دیجیتال با مضمون سگ و رقیب آن، Shiba Inu (SHIB)، BabyDoge برنامه خود را برای راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) به نام «BabyDoge Swap» از طریق توییتی بلافاصله پس از راه‌اندازی مجموعه‌ای از NFT اعلام کرد. توکن هایی که برای 20 آوریل برنامه ریزی شده صادر خواهند شد، اعلام شد. .
این صرافی غیرمتمرکز نیازی به ثبت نام ندارد و کاربران به راحتی می توانند با اتصال کیف پول خود به زنجیره هوشمند بایننس، توکن ها را خریداری و بفروشند.
پس از Dogecoin و Shiba، BabyDoge با 1.1 میلیون دنبال کننده، سومین ارز رمزنگاری شده محبوب در توییتر است.
این توکن همچنین به نقطه عطف 1.50 میلیون دارنده رسیده است. این دستاورد BabyDoge را در مقایسه با DOGE و SHIB به توکن ترجیحی برای سرمایه گذاران خرد تبدیل می کند. بر اساس داده ها، 619670 آدرس کیف پول منحصر به فرد دارای Dogecoin هستند، در حالی که تعداد دارندگان Shiba Ino در حال حاضر 1127347 (1.12 میلیون) است.

علاوه بر این، از ابتدای سال 2022، در مجموع 17 کوادریلیون توکن به ارزش بیش از 54.3 میلیون دلار با ارسال آنها به کیف پول‌های مرده در سوزن توکن BabyDog سوزانده شده است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط صرافی غیرمتمرکز BabyDoge Swap، ارزش کل دارایی های قفل شده (TVL) در صرافی اخیراً از 18 میلیون دلار فراتر رفته است. ارزش کل دارایی های بسته شده این بورس در زمان انتشار این خبر حدود 18.28 میلیون دلار بوده است.
Baby Dodge Swap یک صرافی غیرمتمرکز است که هفته گذشته به طور رسمی در زنجیره هوشمند بایننس راه اندازی شد. BabyDogSwap همچنین کشاورزی بازدهی را برای جفت ارز BUSD/USDT فراهم می‌کند و کاربران برای صرفه‌جویی در نقدینگی تا 6000% APY حق دریافت دارند. این صرافی غیرمتمرکز توسط شرکت امنیتی پیشرو CERTIK به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ایمن نگه داشتن کاربران در برابر عوامل مخرب مورد بررسی قرار گرفته است.
از آنجایی که BabyDogSwap برای تبادل توکن های سریع و با کارایی بالا توسعه داده شد، تیم پروژه مطمئن شد که کاربران هنگام استفاده از پلتفرم حداقل هزینه را پرداخت می کنند. با وجود دریافت هزینه های کم تراکنش در این پلتفرم، BabyDog همچنان بخشی از کارمزد تراکنش ها را برای خرید و سوزاندن توکن های BabyDog کنار می گذارد. البته درخواست هایی از سوی جامعه برای کاهش عرضه BabyDoge به منظور افزایش قیمت توکن آن وجود دارد.
بیبی داگ مجموعاً 420 کوادریلیون و عرضه در گردش 160.9 کوادریلیون دارد. جامعه بر این باور است که این حجم عظیم عرضه روی قیمت این توکن تأثیر منفی خواهد گذاشت، بنابراین باید مقداری از آن سوزانده شود. در ماه جولای، BabyDog بزرگترین سوزاندن رمزی خود را انجام داد و 50 کوادریلیون واحد ارز دیجیتال به ارزش حدود 88 میلیون دلار را سوزاند.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور
  • ۰
  • ۰

صرافی mxc

صرافی MXC یا MEXC یکی از صرافی های ناشناس در سراسر جهان است که برای ارائه یک سری خدمات بدون نیاز به احراز هویت در بین کاربران ایرانی محبوبیت پیدا کرده است. این روزها با تشدید مقررات در فضای ارزهای دیجیتال، کاربران ایرانی که از نظر قانونی مجاز به استفاده از هیچ یک از صرافی های متمرکز بین المللی نیستند، بین صرافی هایی که احراز هویت اجباری نیست، سرگردان شده اند. با توجه به اینکه صرافی های متمرکز خارجی اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارند، کار در این صرافی ها برای کاربران کشورمان بسیار پرخطر است.

معرفی و بررسی کلی بورس MXC

این صرافی از ابتدای فعالیت خود با نام MXC شروع به کار کرد. اما در 8 ژوئن 2021 نام خود را رسما از MXC به MEXC تغییر داد.

در مورد سایت صرافی MXC اطلاعات یکسان و قابل اعتمادی وجود ندارد. در صفحه ما از این صرافی، آمده است که MXC به چهار کشور کانادا، استرالیا، استونی و آمریکا گسترش یافته و مجوزهای لازم برای فعالیت در این کشورها را اخذ کرده است، اما اشاره ای به مکان این صرافی نشده است. دفتر مرکزی این بورس

موسس MEXC Exchange کیست؟

در صفحه ما از صرافی MXC خبری از موسسان این صرافی نیست. با بررسی صفحه لینکدین این صرافی متوجه می شویم که فردی به نام جان چن در شش ماه گذشته به عنوان مدیرعامل MXC مشغول به کار بوده است. قبل از شروع این تبادل، او برای چندین شرکت فناوری اطلاعات و بلاک چین کار می کرد.

امنیت MEXC

وب سایت های Coin Gecko و Coin Market Cap صرافی های ارزهای دیجیتال را بر اساس یک سری عوامل خاص ارزیابی می کنند.

این سیستم در وب سایت CoinGecko Trust Score نامیده می شود که شامل عواملی مانند حجم تراکنش روزانه، عمق دفترچه سفارش، امنیت سایبری، تیم صرافی، اتفاقی که برای صرافی افتاد و رفتار صرافی را شامل می شود. با آنها و ... اعتماد به بررسی و امتیاز بر اساس این عوامل تعیین می شود. امتیاز اعتماد صرافی MEXC در CoinGecko 8 از 10 است. برای مشاهده فاکتورها و مطالب خاص در این صرافی می توانید به این لینک مراجعه کنید.

Coin Market Cap همچنین دارای یک سیستم درجه بندی برای صرافی های ارزهای دیجیتال است که با بررسی مواردی مانند فاکتور ترافیک وب، میانگین نقدینگی، حجم تراکنش، اعتبار حجم تراکنش های اعلام شده توسط صرافی و غیره به یک صرافی امتیاز می دهد. در این رتبه بندی، MXC Exchange قرار گرفت. با کسب امتیاز 4.1 از 10.

آیا فعالیت کاربران ایرانی در صرافی MXC توصیه می شود؟

پاسخ کوتاه و واضح من به این سوال «نه» است. زیرا این صرافی ایران را در فهرست کشورهایی که به آنها خدمات ارائه نمی دهد، قرار داده است. از سوی دیگر، عدم شفافیت قوانین و رویه های این صرافی، پشتیبانی ضعیف از آن و قرار گرفتن آن در یکی از پایین ترین رتبه های صرافی ها از نظر امنیت، این صرافی را به یکی از نامناسب ترین گزینه ها برای کاربران ایرانی تبدیل کرده است.

در حال حاضر هیچ یک از صرافی های متمرکز بین المللی به دلیل تحریم ها اجازه سرویس دهی به کاربران ایرانی را ندارند. اما در بین این صرافی ها تعدادی صرافی وجود دارند که به خودی خود صرافی های مطمئن و قابل اعتمادی محسوب نمی شوند و کاربران ایرانی با انتخاب این صرافی ها تنها خود را در معرض خطر شدید از دست دادن دارایی های خود قرار می دهند.

نتیجه

در این مقاله به بررسی صرافی MXC برای کاربران ایرانی پرداخته ایم و خطرات استفاده از آن را برای کاربران بررسی کرده ایم. به طور کلی به یاد داشته باشید که تا زمانی که ایران در لیست تحریم است، صرافی های مرکزی بین المللی اجازه ارائه خدمات به ایرانی ها را ندارند و کار در آنها خطرناک است. این ریسک دامنه وسیعی دارد. برای برخی از صرافی ها به امکان مسدود شدن حساب توسط صرافی محدود می شود و برای برخی شامل نگرانی در مورد امنیت خود صرافی است.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور
  • ۰
  • ۰

صرافی 1Inch

صرافی یک اینچی چیست؟

صرافی 1 اینچ یک پلتفرم صرافی غیرمتمرکز است که از بدو تاسیس این صرافی ها را متحول کرده است و دو کارکرد دارد: می توان از آن به عنوان یک پلتفرم صرافی غیرمتمرکز استفاده کرد و انواع مختلف صرافی های غیرمتمرکز را تجمیع کرد تا کاربران بتوانند با کمترین کارمزد تراکنش ها را انجام دهند و بیشترین استفاده را ببرند. سود. همچنین ارز دیجیتال یک اینچی، ارز دیجیتال بومی این پلتفرم است.

همچنین، One Inch به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می دهد و از بسیاری جهات شبیه به صرافی غیرمتمرکز Uniswap است. چیزی که صرافی 1 اینچی را از سایر صرافی های غیرمتمرکز متمایز می کند، مجموعه ای از انواع مختلف صرافی های غیرمتمرکز است. این ویژگی از چند جهت به نفع کاربران این پلتفرم است.

از طریق این صرافی ارزهای دیجیتال، کاربران می‌توانند بهترین نرخ‌ها را از چندین صرافی غیرمتمرکز برای مشتریان خود جستجو کنند و بهترین نرخ مبادله ارزهای دیجیتال را بیابند. در واقع One Inch گزینه ها و مسیرهای زیادی را برای هر تراکنش نمایش می دهد و با تقسیم و مبادله وجوه در چندین صرافی غیرمتمرکز، کارمزد تراکنش ها را به کمترین میزان ممکن کاهش می دهد. One Inch Exchange یک پلتفرم مبادله غیرمتمرکز است و Uni Swap، Sushi Swap، Compound، Yren Finance و Bankor را به چالش می کشد و بهترین انتخاب و بهترین نرخ ارز را در اختیار کاربران قرار می دهد. مانند همه صرافی های غیرمتمرکز، برای استفاده از این پلتفرم نیازی به تکمیل فرآیند KYC یا داشتن حساب کاربری نیست.

معرفی تاریخچه و بنیانگذاران بورس 1 اینچ

One Inch در مارس 2019 توسط دو توسعه دهنده روسی به نام های Sergey Kunz و Anton Bukov توسعه یافت. حتی قبل از آن، کونز در کانال زنده یوتیوب خود درباره امنیت قراردادهای هوشمند اتریوم بحث می کرد. در حین آزمایش با ربات‌های آربیتراژ، این دو توسعه‌دهنده یک نمونه اولیه از مبادله One Inch را قبل از شرکت در کنفرانس ETHNewYork ایجاد کردند.

آنها در برخی از هکاتون های بین المللی (رویدادهای برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه نرم افزار) شرکت کرده اند که منجر به جلب حمایت مالی از Set Protocol، MarkerDAO و Kyber Network شده است. Koons و Bokov MPV در طول این رویداد صرافی 1 اینچی را ایجاد کردند که با موفقیت نقدینگی را از صرافی‌های غیرمتمرکز مانند Kyber، Bancor و UniSwap جذب کرد.

توکن اصلی One Inch Exchange چیست؟

One Inch Exchange توکن 1INCH را در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ معرفی کرد. مشابه طراحی توکن UniSwap، 1INCH در زمان راه اندازی به ارائه دهندگان نقدینگی اعطا شد. همه آدرس‌هایی که قبل از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ روی پلتفرم معامله می‌کردند یا حداقل ۴ معامله به مبلغ حداقل ۲۰ دلار انجام می‌دادند، این توکن را دریافت کردند.

این صرافی 90 میلیون توکن 1 اینچی ارائه کرد. داده های بلاک چین نشان داد که وقتی ارزش این توکن در ماه می 2021 به 7.87 دلار افزایش یافت، یک کاربر بیش از 9.7 توکن به ارزش 76.7 میلیون دلار دریافت کرد! این توکن برای رای دادن به پیشرفت‌های آینده پلتفرم One Inch استفاده می‌شود.
موارد استفاده از توکن 1 اینچی عبارتند از:

این توکن می تواند در پروتکل نقدینگی تبادل یک اینچ به عنوان یک رابط برای کمک به دستیابی به مسیریابی کارآمد تبادل توکن استفاده شود.
1INCH نشانه حاکمیت پلتفرم One Inch است و برای نظارت بر تمام اقدامات در شبکه One Jin استفاده می شود.
انواع توکن ها در شبکه های اتریوم و BSC از طریق یک پل در دسترس هستند.

CHI چیست؟

در ژانویه 2021، چه گاستوکین متولد شد. CHI یک نماد گاز است و یکی از ویژگی های اصلی شبکه یک اینچ است. توکن CHI به کاربران این امکان را می دهد که هزینه گاز اتریوم را کاهش دهند و از آن به عنوان توکن استفاده کنند.

همچنین، معامله‌گران می‌توانند توکن‌های CHI را زمانی که قیمت گاز پایین است خریداری کنند و بعداً با افزایش قیمت گاز از آن‌ها استفاده کنند. قیمت توکن CHI بر اساس هزینه گاز در شبکه اتریوم است. این موضوع به کاربران این امکان را می دهد که در زمان شلوغی شبکه از هزینه گاز کمتر بهره مند شوند و در ساعات اوج معاملات در سرمایه خود صرفه جویی کنند.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور
  • ۰
  • ۰

معرفی Hotbit Exchange

صرافی هات بیت در سال 2018 در هنگ کنگ و استونی توسط گروهی از متخصصان در زمینه ارزهای دیجیتال تاسیس شد. دفتر مرکزی این بورس در شانگهای واقع شده است. تا به امروز، تعداد کل کاربران هات بیت بیش از 500000 نفر است و تعداد کل تراکنش ها حدود 1.8 میلیارد دلار گزارش شده است.

ویژگی های هات بیت

امکان پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات در دستگاه های دیگر وجود دارد.
این صرافی دارای کیف پول آنلاین و کلیدهای خصوصی آفلاین است.
وجود نمودارهای تحلیل قیمت در سایت به کاربران این امکان را می دهد که با مشاهده تغییرات قیمت در بازه های زمانی مختلف، بازار را به خوبی تحلیل کنند.
امکان نمایش نقاط حمایت و مقاومت برای جفت ارز مورد نظر کاربر از طریق نمودار تحلیل قیمت.
امکان معامله تمامی ارزهای دیجیتال در هات بیت.
رابط کاربری آسان و سرعت تراکنش سریع.
پشتیبانی از بیش از 150 جفت ارز تجاری.
ارزهای دیجیتال را می توان به صورت جفت ارز معامله کرد: USDT، BTC، HTB، EOS، ATOM و BHD.
کمیسیون این مبادله برای فرم سفارش گیرنده 0.01٪ و برای فرم سفارش ساز 1٪ است.
اگر از توکن HTB که یک توکن بومی Hotbit است استفاده کنید، هزینه هر سفارش Maker و Taker 05٪ کاهش می یابد.
امکان واریز 22 ارز پایه.
هیچ کارمزدی برای واریز توکن ها در صرافی دریافت نمی شود.
هزینه های بلاک چین فقط برای برداشت ارزهای دیجیتال دریافت می شود.
چرا به هات بیت اکسچنج اعتماد کنیم؟
به گفته اعضای تیم صرافی هات بیت، این صرافی در مجموع 1559 جفت معاملاتی را فهرست کرده است و از نظر تعداد پروژه های ارزهای دیجیتال رتبه اول را در بین تمام صرافی ها دارد. Hotbit بیش از 1,000,000 کاربر ثبت نام شده از بیش از 170 کشور و منطقه در سراسر جهان جمع آوری کرده است که در این میان 90 درصد از کاربران ثبت نام شده کاربران غیر چینی هستند. هات بیت شروع به توزیع سود سپرده جاری بین کاربران خود کرده است، به این معنی که هات بیت اولین صرافی ارز دیجیتال در جهان است که سود سپرده جاری روزانه را بدون قفل شدن یا ممنوع شدن به کاربران خود ارائه می دهد.

نتیجه

صرافی هات بیت یکی از صرافی های حرفه ای در بازار معاملات ارزهای دیجیتال است. کار با برنامه تبادل هات بیت و ثبت نام در آن برای ساکنین ایران راحت تر از سایر صرافی ها است.

با انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه و همچنین استفاده از آموزش صرافی هات بیت، می توانید با سایر صرافی های معتبر آشنا شوید و در نهایت صرافی را انتخاب کنید که مناسب ترین نیاز شما را دارد.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور
  • ۰
  • ۰

صرافی UniSwap

معرفی کلی مبادله UniSwap

UniSwap یکی از معروف ترین و محبوب ترین صرافی های غیرمتمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال است. صرافی غیرمتمرکز به این معنی است که هیچ شخص یا شرکت خاصی آن را کنترل نمی کند و کل مکانیسم مبادله بر روی پلتفرم بلاک چین تصمیم گیری می شود. توکن انحصاری این صرافی نیز جایگاه خوبی در بین سایر ارزهای دیجیتال پیدا کرده است. توجه داشته باشید که توکن این صرافی، Swap، در صرافی های بزرگی مانند Binance، Kocoin و gate.io فهرست شده است.

در سال 2018، پلتفرم تبادل UniSwap برای اولین بار بر روی پلت فرم شبکه بلاک چین اتریوم پیاده سازی شد. همانطور که احتمالا می دانید، اتریوم دومین پروژه بزرگ شبکه رمزنگاری است و پروژه های زیادی در شبکه بلاک چین اجرا شده است. این امر باعث شد UniSwap با توکن های مبتنی بر استاندارد ERC-20 و کیف پول های این شبکه سازگار شود.

از طرفی کد نویسی UniSwap کاملا متن باز است. یعنی برنامه نویسان و توسعه دهندگان می توانند از کد نوشته شده برای این صرافی برای ایجاد صرافی غیرمتمرکز خود استفاده کنند. یکی از تفاوت های اصلی بین UniSwap و سایر صرافی های ارزهای دیجیتال این است که به شما امکان می دهد سکه های جدید را به صورت رایگان لیست کنید. در حالی که اگر بخواهید این کار را در سایر صرافی های ارز دیجیتال انجام دهید، باید مبلغی را پرداخت کنید یا در صرافی شرکت کنید.
از طرف دیگر، از آنجایی که UniSwap یک پروژه غیرمتمرکز است، هیچ کس نمی تواند به کلیدهای خصوصی کیف پول شما دسترسی داشته باشد. این بدان معناست که تمام اطلاعات مربوط به کیف پول های شما در شبکه بلاک چین ثبت می شود. طبق برآوردهای مربوط به UniSwap، این صرافی چهارمین صرافی غیرمتمرکز در فضای DeFi با گردش مالی 3 میلیارد دلاری است.

UniSwap چگونه کار می کند؟

صرافی UniSwap بر اساس دو قرارداد هوشمند متفاوت عمل می کند.

قرارداد هوشمند Factory
قرارداد هوشمند Swap

هر یک از این دو قرارداد هوشمند وظیفه خاصی برای انجام عملیات در صرافی UniSwap دارند. قرارداد هوشمند کارخانه با افزودن و گنجاندن کدهای جدید همراه است. از سوی دیگر، قرارداد هوشمند سوآپ با تجارت توکن ها و ارزهای فهرست شده در این بورس مرتبط است. به عبارت دیگر، علاوه بر سکه های موجود در لیست صرافی، تمامی توکن های مبتنی بر استاندارد ERC-20 توسط صرافی UniSwap قابل معامله هستند.

مزایای استفاده از پروتکل نقدینگی

با این پروتکل، خریدار یا فروشنده ارز دیجیتال نیازی به انتظار فروشنده ندارد. آنها می توانند تجارت خود را بر اساس قیمت تعیین شده در استخر انجام دهند. این استخر نقدینگی راه بسیار مناسبی برای تامین ارزهای مورد نیاز برای ایجاد ثبات در بازار است.

همانطور که گفتیم، هر استخر تعدادی تامین کننده یا تامین کننده نقدینگی دارد. این تامین کنندگان به ازای هر مقدار مشخص ارز دیجیتالی که در استخر مشارکت می کنند، یک توکن برای سهام خود در استخر دریافت می کنند. به عنوان مثال، اگر 100000 ترون در یک استخر ترون سرمایه گذاری شده باشد و سهم شما 10000 باشد، یک توکن به عنوان گواهی معادل مقدار ترون انباشته در آن استخر دریافت خواهید کرد. از طرف دیگر، UniSwap 0.3٪ از هر تراکنش را به عنوان کارمزد برای پر کردن استخر نقدینگی دریافت می کند.

توکن یونی UniSwap

Uni Token توکن اصلی صرافی Uni Swap است که به عنوان توکن مستقل شناخته می شود. داشتن این توکن به دارندگان آن اجازه می دهد تا در پروژه حق رای کسب کنند. اساسا استفاده از این نماد به دلیل تسلط بیشتر مالکان بر سهام خود به صورت تصاعدی افزایش یافته است. توکن Uni در سال 2020 راه اندازی شد. این توکن برای جلوگیری از انتقال کاربران UniSwap به SushiSwap منتشر شد. یکی از صرافی های رقیب و مشتق از UniSwap، SushiSwap بود که با ارائه سوشی توکن سعی در جذب کاربران UniSwap داشت. سپس صرافی Uni Swap به کاربران خود اجازه داد تا با معرفی توکن Uni در پیشرفت صرافی سهم داشته باشند. UniSwap 1 میلیارد از این توکن ها را ساخت و تصمیم گرفت 150 میلیون از این توکن ها را بین کاربران خود توزیع کند. پس از توزیع، هر کاربر 400 Iontoken دریافت کرد که در آن زمان نزدیک به 1000 دلار بود. در حال حاضر توکن این صرافی به جایگاه خوبی رسیده و در بسیاری از صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز مورد اعتماد درج شده است.

صرافی های غیرمتمرکز، یک انتخاب مطمئن برای دنیای ارزهای دیجیتال

در این مقاله به بررسی صرافی UniSwap، ویژگی ها و عملکرد آن پرداخته ایم. این صرافی به دلیل ویژگی هایی که دارد به عنوان محبوب ترین صرافی غیرمتمرکز در جهان شناخته می شود. از سوی دیگر، به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آنها، کار با این صرافی‌ها برای مردم ایران آسان‌تر از صرافی‌های متمرکز است. این صرافی با توجه به ویژگی هایی که دارد به شما امکان داد و ستد ارزهای زیادی را با استفاده از این صرافی می دهد.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور
  • ۰
  • ۰

معرفی پنکیک سواپ

Pancake Swap یک صرافی غیرمتمرکز و منبع باز است که پروتکل آن در زنجیره هوشمند Binance (BSC) قرار می گیرد. اخیرا این صرافی به دلیل نقدینگی بالا، امکانات جذاب، رابط کاربری مناسب و تعداد کاربران زیاد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

این صرافی بر روی توکن های BEP20 متمرکز است. در واقع BEP20 یک استاندارد اختصاصی در تولید توکن است و توسط Binance توسعه داده شده است.

PancakeSwap به گونه ای طراحی شده است که به کاربران امکان می دهد بدون از دست دادن کنترل کلیدهای خصوصی خود، بایننس کوین (BNB) و انواع توکن های BEP-20 را به صورت ایمن معامله کنند.

ویژگی های پنکیک سواپ

Pancake Swap Exchange با ارائه ویژگی های خاص و منحصر به فرد نسبت به سایر صرافی های غیرمتمرکز برتری پیدا کرده است. به همین دلیل، بهتر است قبل از شروع آموزش با Pancake Swap ویژگی های این پلتفرم را بررسی کنید.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال

در این صرافی، 1647 سکه و 9152 جفت معاملاتی مختلف از جمله اتریوم، بیت کوین BEP2 و غیره پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از طریق این پلتفرم به معامله و مشارکت در NFT بپردازند.
در این صرافی مانند سایر صرافی های غیرمتمرکز، به دلیل عدم امکان احراز هویت و اتصال کارت بانکی به صرافی، از ارزهای فیات، واریز و برداشت فیات پشتیبانی نمی شود.

معرفی نماد اصلی برای پنکیک سواپ

نماد اصلی برای تعویض پنکیک به عنوان کیک شناخته می شود. این توکن یکی از چندین مورد استفاده شده در پروتکل Pancekeswap است و برای اهداف مختلف از جمله جابجایی بین توکن های مختلف، کشاورزی محصول، انبارداری، مالکیت سهام و شرکت در قرعه کشی Pancake Swap در دسترس کاربران است.

همچنین از نماد کیک برای رای دادن به پیشنهادات دولت استفاده می شود.

اکوسیستم دیفای
در حال حاضر، PancakeSwap به عنوان یک اکوسیستم کامل از ابزارهای DeFi شناخته می شود، که همه آنها بر روی توکن اصلی پلتفرم، توکن CAKE ساخته شده اند.
امنیت مناسب را در صرافی پنکیک سوآپ فراهم کنید
اگرچه صرافی PancakeSwap توسط یک تیم کاملاً ناشناس پشتیبانی می شود، اما به عنوان یک پلتفرم بسیار امن شناخته شده است و توسط بسیاری از شرکت های امنیتی برجسته بلاک چین مانند Certik و Slowmist مورد بازرسی قرار گرفته است.

همچنین به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز، تمامی تراکنش ها در پلتفرم Pancake Swap از طریق قراردادهای هوشمند انجام می شود.

یک بازارساز خودکار ارائه دهید
PancakeSwap از یک مدل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می کند که در آن کاربران با حجم نقدینگی معامله می کنند. AMM یک پروتکل قیمت گذاری خودکار ارزهای دیجیتال است که به موجب آن ارزهای دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضا و الگوریتم های تخصصی قیمت گذاری می شوند.

به این ترتیب، معامله گران از طریق قراردادهای هوشمند، توکن های خود را در استخرهای نقدینگی قفل می کنند و بدون نیاز به دفترچه سفارش، توکن های مختلف را معامله می کنند.

پشتیبانی از کیف پول های محبوب

کاربران می توانند پرتفوی شخصی خود را به بورس پیوند داده و از طریق آن خرید و فروش کنند. از کیف پول های محبوب مانند Trust Wallet، WalletConnect و TokenPocket پشتیبانی می کند.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور
  • ۰
  • ۰

صرافی غیرمتمرکز Open Ocean چیست؟

Open Ocean Exchange یک صرافی غیرمتمرکز در دسته Dex Aggregator است. استخر نقدینگی نوعی پروژه بلاک چین است که به استخرهای نقدینگی پلتفرم ها و صرافی های مختلف متصل می شود و با جمع آوری تمام نقدینگی آنها، بستری با نقدینگی بسیار بالا ایجاد می کند. مزیت دیگر تجمیع کننده های نقدینگی این است که با جستجو در تمامی این پلتفرم ها بهترین نسبت قیمت را پیدا کرده و به کاربران خود عرضه می کنند.

صرافی غیرمتمرکز اقیانوس باز نیز همین روند را دارد و با بررسی استخرهای مختلف، امکان دسترسی به بهترین نسبت قیمت در بازار را برای کاربران فراهم می کند. Open Ocean در حوزه فعالیت خود رقبای نسبتا کمی دارد و خود این مشکل را مزیت خود می داند. در ادامه با نحوه کار با صرافی Open Ocean آشنا می شویم.

نحوه کار با یک صرافی غیرمتمرکز در Open Ocean

صرافی Open Ocean نوعی صرافی غیرمتمرکز (Dex) است و از آنجایی که صرافی های غیرمتمرکز نیازی به ثبت نام و احراز هویت ندارند، صرافی Open Ocean نیز نیازی به ثبت نام ندارد و کار با این صرافی کافی است فقط با "این لینک" وارد پلت فرم شوید. و کیف پول دیجیتال خود را به آن پیوند دهید. (شما می توانید با ورود از طریق لینک از کد دعوت گروه بیتفا استفاده کنید و از 10 درصد تخفیف در کارمزد تراکنش های خود بهره مند شوید!)

نحوه انجام تراکنش سوآپ در صرافی Open Ocean

Open Ocean Exchange مخزن نقدینگی است. برای این منظور زمانی که کاربری قصد انجام تراکنش در این پلتفرم را دارد، OpenOcean با بررسی استخرهای نقدینگی تعداد زیادی پلتفرم دیگر، بهترین گزینه (بهترین نسبت قیمت) را از بین آنها پیدا کرده و این استخر را در دسترس قرار می دهد. کاربر آن را به گونه ای قرار می دهد که کاربر بتواند از آن برای معامله با مناسب ترین نسبت قیمت و بهترین شرایط استفاده کند!

اما برای کاربران انجام تراکنش در این صرافی فرآیندی بسیار ساده است و مانند سایر صرافی های غیرمتمرکز است. برای انجام معامله (Swap) در این پلتفرم ابتدا وارد قسمت Trade شده و سپس جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در انتخاب ارز دقت کنید، کادر بالا مربوط به ارزی است که قصد فروش آن را دارید و کادر پایین مربوط به ارزی است که قصد خرید آن را دارید. (در واقع کاربر ارز بالا را به ارز پایین تبدیل می کند)
توکن OOE نشانه داوری برای پلتفرم Open Ocean است
یکی از ویژگی‌های اصلی پلتفرم‌های غیرمتمرکز، مدیریت آن‌ها است که توسط جامعه آنها به صورت غیرمتمرکز پیاده‌سازی می‌شود. Open Ocean Exchange مدیریت و مدیریت غیرمتمرکز دارد و کاربران این پلتفرم نقش اصلی را در تصمیم گیری ایفا می کنند.

توکن OOE نشانه حاکمیت پروژه Open Ocean است و دارندگان این توکن مباشران و جامعه این پلتفرم هستند. دارندگان این توکن می توانند در تصمیم گیری ها شرکت کنند و بر اساس موجودی OOE خود رای دهند. در زمان نوشتن این مقاله، توکن OOE با قیمت 0.017 دلار معامله می شد و ارزش بازار آن تنها 3 میلیون دلار است. این ارز رمزنگاری شده راه اندازی شده است و در 5 پلتفرم بلاک چین (اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، آوالانچ، پلیگون و HECO) قابل معامله است.

بخش داو و Open Ocean

بخش دائو برای پیشبرد اهداف مدیریتی و حاکمیتی پلت فرم اقیانوس باز ایجاد شد. کاربران می توانند توکن های OOE خود را در این بخش قفل کنند (Stake) و در ازای آن توکن های xOOE را دریافت کنند. با دریافت xOOE، کاربران سود سهام را دریافت می کنند و می توانند در رای گیری و تصمیم گیری های پلت فرم شرکت کنند.

بخش درآمد صرافی غیرمتمرکز در Open Ocean

در حال حاضر صرافی Open Ocean 4 قسمت را برای کسب درآمد در اختیار کاربران خود قرار می دهد که این 4 قسمت عبارتند از "Gathering"، "Farm"، "Profit Farming"، "Campaign" یا Festivals و آخرین قسمت "Referral" است. کاربران می توانند از طریق هر یک از این چهار بخش کسب درآمد کنند!

نتیجه

صرافی Open Ocean یکی از سودمندترین پلتفرم های DeFi است و به تمامی کاربران این حوزه توصیه می شود از امکانات این پلتفرم استفاده کنند. نقدینگی بالا، ارائه بهترین نسبت قیمت و پشتیبانی از چندین پلتفرم بلاک چین از جمله مزیت های این پلتفرم است و همین ویژگی های موثر دلیلی بر توصیه گروه بیتفا برای یادگیری نحوه کار با صرافی Open Ocean است تا کاربران بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور
  • ۰
  • ۰

صرافی متمرکز

صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال

این صرافی ها در واقع نوعی بستر آنلاین هستند که نقش یک واسطه را ایفا می کنند. در واقع آنها واسطه بین خریدار و فروشنده هستند.

به طور کلی می توان گفت که عملکرد این پلتفرم ها شباهت زیادی به کار امروز بانک ها دارد. بنابراین یک کارگزار مورد اعتماد از دارایی های افراد مراقبت می کند و بر تراکنش های همه کاربران نظارت می کند.

بسیاری از کاربران پس از انتقال ارزهای دیجیتال خود به کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری رمز عبور خود را فراموش می کنند. بنابراین ممکن است تمام دارایی خود را از دست بدهند.

با این حال، اگر این افراد سکه های خود را در صرافی نگه دارند، تنها با داشتن نام کاربری و رمز عبور می توانند به راحتی به دارایی های خود دسترسی داشته باشند.

ویژگی های صرافی متمرکز

از ویژگی های این صرافی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

امنیت بالایی دارند. هنگامی که کاربران تراکنش های خود را انجام می دهند، این صرافی ها یک لایه امنیتی برای محافظت از دارایی های افراد اضافه می کنند.

آنها باید قوانین خاصی را رعایت کنند.

متعلق به یک شخص یا شرکت است، در واقع آنها مالک خاصی دارند.

رابط کاربری این صرافی ها به دلیل اینکه چندان پیچیده نیست و می توانند تراکنش های خود را به راحتی انجام دهند مورد پسند کاربران قرار گرفته است.

معایب صرافی متمرکز

اگرچه استفاده از این صرافی ها ویژگی های خوب زیادی دارد، اما نمی توان گفت که بی عیب و نقص هستند. در ادامه به برخی از معایب صرافی های متمرکز اشاره می کنیم.

کاربران برای استفاده از خدمات صرافی مرکزی و انجام تراکنش های خود باید هزینه های بالایی بپردازند. هر چه مبلغ تراکنش بیشتر باشد، کارمزد بالاتر می رود.

از آنجایی که ممکن است روزانه میلیاردها تراکنش در این صرافی ها انجام شود، احتمال نفوذ هکرها به سرورهای این پلتفرم ها افزایش می یابد.
چند نمونه از مبادلات ایران مرکزی و ارز خارجی ارائه دهید
از ارزهای مرکزی ایران و خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

هات بیت
هات بیت یکی از 100 صرافی برتر در میان صرافی های متمرکز قابل اعتماد در سراسر جهان است. از سوی دیگر، هات بیت در اقدامی جدید پرداخت سود سپرده به کاربران خود را آغاز کرده و اولین صرافی متمرکز در جهان است که به صورت روزانه به کاربران فعلی سود سپرده پرداخت می کند.

کوکوین
کوکوین یکی دیگر از صرافی های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است که امنیت بالایی دارد، از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می کند، کارمزد تراکنش های پایینی دارد، رابط کاربری ساده ای دارد و خدمات پشتیبانی آن به صورت 24 ساعته در دسترس است.

این صرافی در حال حاضر مشکلی با ایرانی ها ندارد، اما توصیه می کنیم برای اطمینان از یک آدرس IP غیر ایرانی استفاده کنید.

نوبیتکس
این اولین پلتفرم ارز دیجیتال ایران است که به صورت مرکزی اداره می شود. این صرافی در سال 1375 شروع به کار کرد و هم اکنون یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین صرافی های ایران محسوب می شود.

نوبیتکس همواره در تلاش برای حرکت رو به جلو در بازار جهانی است، از این رو با ایجاد محیط مناسب تراکنش های دیجیتال را ایمن و سریع کرده است.

Nobitex دو بازار اصلی و حرفه ای دارد. در بازار حرفه ای، تمام معاملات با استفاده از Tether انجام می شود. بنابراین برای استفاده از آن ابتدا باید وجوه خود را به تتر انتقال دهید و سپس تراکنش های مورد نیاز را انجام دهید.

در بازار اصلی معاملات به تومان انجام می شود. در نتیجه می توانید با پول کارت بانکی خود سکه های مورد نظر خود را خریداری کنید.
از جمله ویژگی های این پلتفرم آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ظرفیت ذخیره سازی سرد با استفاده از این ویژگی، اموال کاربران در برابر حملات هکرها محافظت می شود.

کیف پول نوبیتکس

نسخه قابل حمل Nobitex

پشتیبانی 24 ساعته

احراز هویت دو مرحله ای

وجود نمودار قیمت و اطلاعات ویژه برای تحلیل

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور
  • ۰
  • ۰

صرافی poloniex

پولونیکس یک صرافی رمزنگاری محبوب است که در سال 2014 توسط Tristan D'Agosta راه اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در دلاور ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این بدان معنی است که Poloniex در یک کشور کاملا قانونی فعالیت می کند.

صرافی پولونیکس به کاربران خود امکان خرید، مبادله و فروش ارزهای دیجیتال مختلف، از جمله ارزهای رمزپایه اصلی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و همچنین ارزهای رمزنگاری شده کمتر شناخته شده را می دهد.

پولونیکس یکی از محبوب ترین صرافی ها است که روزانه بیش از 100 میلیون دلار تراکنش انجام می دهد. درآمد این صرافی از طریق کارمزد معاملاتی به دست می آید که خریدار و فروشنده باید آن را پرداخت کنند.

برای معامله گران با تجربه تر، Poloniex خدمات بیشتری مانند معاملات حاشیه و حتی وام ارائه می دهد. با استفاده از یکی از ربات های وام دهنده Poloniex مانند Aivren می توانید به طور خودکار در این پلتفرم وام دریافت کنید.

مزایا و معایب Poloniex

همانطور که می دانید هر صرافی مزایا و معایبی دارد. برخی کارمزدهای کمتر را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر به دنبال صرافی هستند که از ارزهای فیات نیز پشتیبانی کند. به همین دلیل، مهم است که همه این موارد را قبل از ایجاد یک حساب کاربری در نظر بگیرید. بنابراین، وقت آن است که به مزایا و معایب Poloniex نگاهی بیندازیم.

مزایای صرافی پولونیکس

یکی از مزایای اصلی استفاده از صرافی پولونیکس این است که از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند. این ارزهای رمزپایه شامل ارزهای رمزنگاری شده اصلی مانند ریپل (XRP)، استیم (STEEM)، مونرو (XMR) و بیت کوین کش (BCH) هستند. با این حال، پولونیکس از ارزهای دیجیتال کوچکتر مانند بلک کوین (BLK)، Bela (BELA) و BURST (BURST) نیز پشتیبانی می کند.
وقتی نوبت به تجارت می رسد، Poloniex بهترین ابزارها را ارائه می دهد. این ابزارها شامل نمودارهای کندل استیک با مقیاس زمانی از 5 دقیقه تا 4 ساعت، سفارشات توقف ضرر و امکان بزرگنمایی و بزرگنمایی نمودارها می باشد. البته این بدان معنا نیست که این پلتفرم برای مبتدیان مناسب نیست. زیرا استفاده از رابط کاربری واقعاً آسان است.

این واقعیت که Poloniex در ایالات متحده مستقر است یک مزیت اضافی است. زیرا مقررات بسیار سختگیرانه دولت این کشور به این معنی است که این صرافی باید تمام تلاش خود را برای حفظ وجوه مشتریان و به دور از هرگونه فعالیت مجرمانه انجام دهد. در غیر این صورت، اگر اتفاق ناخوشایندی بیفتد، پولونیکس می‌داند که تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده جریمه سنگینی برای آن وضع خواهند کرد. بنابراین، آیا پولونیکس ایمن است؟ خوب، پاسخ به این سوال می تواند یک بله قاطع باشد!

مزیت دیگر استفاده از صرافی پولونیکس این است که نقدینگی بالایی را به خصوص برای جفت های آلتکوین ارائه می دهد. این یک ویژگی مهم است. زیرا به این معنی است که همیشه شخصی را برای معامله پیدا خواهید کرد که به نوبه خود خطر نوسانات را کاهش می دهد.
از سوی دیگر، وقتی صحبت از کارمزد می شود، پولونیکس یکی از بهترین صرافی ها در صنعت برای سپرده گذاری و برداشت است. زیرا شما فقط کارمزد تراکنش را در پلتفرم بلاک چین پرداخت خواهید کرد. در همین حال، صرافی‌های دیگر هنگام برداشت وجه و انجام تراکنش‌ها از شما هزینه دریافت می‌کنند که غیرمنصفانه است.

یکی دیگر از مزایای Poloniex این است که شما نیازی به احراز هویت ندارید، مگر اینکه به دنبال انجام معاملات با ارزش بالا باشید. در واقع، اگر حجم معاملات روزانه شما کمتر از 2000 دلار باشد، می توانید به صورت ناشناس معامله کنید. دلیل اصلی اجازه انجام این کار این است که هیچ ارتباطی بین ارزهای دیجیتال و پول دنیای واقعی وجود ندارد.
در نهایت، اگر برای مشکل خود به کمک نیاز دارید، گزینه‌های پشتیبانی مشتری عالی برای انتخاب وجود دارد، از جمله تماس مستقیم مشتری با نماینده تبادل، ایمیل یا چت آنلاین.

معایب پولونیکس

یکی از معایب استفاده از صرافی پولونیکس این است که هنوز در مورد امنیت این صرافی سوالاتی وجود دارد. در سال 2014، صرافی پولونیکس هک شد و 12.3 درصد از کل بیت کوین ها به سرقت رفت.
بر اساس گزارش‌ها، در این حمله، هکرها یک آسیب‌پذیری را در سیستم پولونیکس شناسایی کردند و متوجه شدند که اگر چندین برداشت همزمان از سیستم انجام دهند، می‌توانند بیش از موجودی واقعی حساب خود برداشت کنند. این مانند رفتن به دستگاه خودپرداز و برداشت پول بیشتر از موجودی حساب است.

با این حال، تریستان داگوستا، مالک صرافی پولونیکس، تنها چند ماه بعد با افزایش موقت کارمزد تراکنش‌ها، آن هم از منابع مالی خود، به کاربران آسیب‌دیده بازپرداخت کرد. شانسی که داگوستا به ارمغان آورد این بود که قیمت بیت کوین در آن زمان فقط حدود 500 دلار بود.

از سوی دیگر لازم به ذکر است که Poloniex از سال 2014 هک نشده است که نشان می دهد این صرافی مسائل امنیتی را بسیار جدی می گیرد. و واقعا امیدوار کننده است که صاحب صرافی با مدیریت خوب شرایط بتواند پول کاربران را برگرداند.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • کریپتو لاور