کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

صرافی غیرمتمرکز چیست؟

صرافی غیرمتمرکز یا dex یک برنامه غیرمتمرکز (DApp) است که نقدینگی را فراهم می کند و به کاربران امکان تبادل پول و کسب درآمد غیرفعال را می دهد. سه نوع تبادل غیرمتمرکز وجود دارد. DEX مبتنی بر AMM، DEX Aggregators و Order Book-based DEX. هدف همه آنها تامین نقدینگی در کمترین زمان و با بهترین کارمزد گاز است.

15 دکس برتر در سال 2023
مبادلات غیرمتمرکز طی دو سال گذشته رشد و توسعه قابل توجهی داشته اند. در این لیست تعدادی از بهترین ترکیب ها را معرفی می کنیم.

1. Unswap

Uniswap یک صرافی غیرمتمرکز است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است. استفاده از مدل AMM به UniSwap اجازه می دهد تا معاملات را بدون نیاز به دفترچه سفارش انجام دهد. برای مبادله یک توکن، کاربر باید دارایی ارز دیجیتال موجود در کیف پول غیرقانونی خود را با دارایی دیگری مبادله کند. سپس دارایی درخواستی کاربر از مخزن نقدینگی حاوی آن جفت معاملاتی خارج می شود.

UniSwap برای فهرست کردن توکن هایی که در صرافی های متمرکز سنتی ارائه نمی شوند در بین کاربران محبوبیت پیدا کرده است و به بخش مهمی از اکوسیستم DeFi (DeFi) تبدیل شده است. UniSwap همچنین در افزایش خدماتی مانند کشاورزی مولد، استخراج نقدینگی و سایر سرمایه گذاری ها پیشرو بوده است.

مزایا:
کارمزد کم تراکنش (0.1% تا 1%)
بیشترین نقدینگی را در DiFi نگه دارید
یک صرافی غیرمتمرکز قابل اعتماد بدون سابقه سوء استفاده
معایب:
میزان تمرکززدایی مدل حاکمیت UniSwap قابل بحث است.
امکان واریز یا استفاده از ارزهای فیات وجود ندارد.

2. کرو (Curve)

Curve Finance یک صرافی غیرمتمرکز است و یکی از مزایای اصلی Curve Finance پشتیبانی از استیبل کوین است. علاوه بر این، امکان داد و ستد انواع مختلف ارزهای دیجیتال در بلاک چین اتریوم را فراهم کرده است. این صرافی با هدف ایجاد بستری سریع، کارآمد و آسان با ارائه نقدینگی بالا و کارمزد پایین طراحی شده است.

تمرکز صرافی غیرمتمرکز Crowd Finance بر روی استیبل کوین ها، آن را به یک انتخاب منحصر به فرد برای رشد محصولات کشاورزی تبدیل می کند. بسیاری از کاربران خدمات کشاورزی محصول با زیان های ناپایدار به دلیل نوسان قیمت دارایی ها مواجه هستند.

Crow Exchange از کتاب سفارش استفاده نمی کند و کاربران می توانند توکن های خود را مستقیماً با استخرهای نقدینگی مبادله کنند. استخرها توسط مجموعه ای از قراردادهای هوشمند مدیریت می شوند، بنابراین عرضه و تقاضای توکن های مختلف در استخر به طور خودکار تنظیم می شود.

مزایا:
نقدینگی بالا به دلیل تمرکز روی استیبل کوین ها
صفر ضرر ناپایدار
کارمزد کم تراکنش (0.04%)
منفی
استفاده از صرافی Cro Finance برای مبتدیان می تواند کمی دشوار باشد.
تمرکز این پلتفرم بر روی استیبل کوین ها باعث عقب راندن کشاورزان بازدهی پرخطر می شود.

3. dYdX

Dex یک صرافی غیرمتمرکز با کتاب سفارش مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. در این صرافی می توانید معاملات حاشیه ای انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، سولانا، پولکادوت و سایر ارزهای دیجیتال را انجام دهید. dYdX یک جایگزین مناسب برای معاملات آتی در صرافی هایی مانند Bitfinex، BitMEX و Binance است. کاربران علاقه مند به تراکنش های اهرمی می توانند از سرویس معاملاتی اهرمی dYdX بدون نگرانی در مورد تمرکز و نگهداری شخص ثالث استفاده کنند.

مزیت مهم صرافی dYdX تمرکز آن بر امنیت و شفافیت است. این پروتکل از اقدامات امنیتی پیشرفته ای مانند کیف پول های چند امضایی و حسابرسی دقیق برای اطمینان از امنیت دارایی های کاربران استفاده می کند. همچنین استفاده از یک پلتفرم متن باز و شفاف برای تراکنش های مالی، تمامی تراکنش های ثبت شده در بلاک چین را در دسترس همگان قرار داده است.

مزایا:
استفاده آسان برای مبتدیان
پشتیبانی از قراردادهای دائمی و معاملات اهرمی
هزینه کم و بدون هزینه گاز
معایب:
ارزهای دیجیتال کمتری در dYdX نسبت به سایر صرافی‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌شوند.

توکن هواداری چیست؟

  • ۰۲/۰۴/۱۲
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی