کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

صرافی mxc

صرافی MXC یا MEXC یکی از صرافی های ناشناس در سراسر جهان است که برای ارائه یک سری خدمات بدون نیاز به احراز هویت در بین کاربران ایرانی محبوبیت پیدا کرده است. این روزها با تشدید مقررات در فضای ارزهای دیجیتال، کاربران ایرانی که از نظر قانونی مجاز به استفاده از هیچ یک از صرافی های متمرکز بین المللی نیستند، بین صرافی هایی که احراز هویت اجباری نیست، سرگردان شده اند. با توجه به اینکه صرافی های متمرکز خارجی اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارند، کار در این صرافی ها برای کاربران کشورمان بسیار پرخطر است.

معرفی و بررسی کلی بورس MXC

این صرافی از ابتدای فعالیت خود با نام MXC شروع به کار کرد. اما در 8 ژوئن 2021 نام خود را رسما از MXC به MEXC تغییر داد.

در مورد سایت صرافی MXC اطلاعات یکسان و قابل اعتمادی وجود ندارد. در صفحه ما از این صرافی، آمده است که MXC به چهار کشور کانادا، استرالیا، استونی و آمریکا گسترش یافته و مجوزهای لازم برای فعالیت در این کشورها را اخذ کرده است، اما اشاره ای به مکان این صرافی نشده است. دفتر مرکزی این بورس

موسس MEXC Exchange کیست؟

در صفحه ما از صرافی MXC خبری از موسسان این صرافی نیست. با بررسی صفحه لینکدین این صرافی متوجه می شویم که فردی به نام جان چن در شش ماه گذشته به عنوان مدیرعامل MXC مشغول به کار بوده است. قبل از شروع این تبادل، او برای چندین شرکت فناوری اطلاعات و بلاک چین کار می کرد.

امنیت MEXC

وب سایت های Coin Gecko و Coin Market Cap صرافی های ارزهای دیجیتال را بر اساس یک سری عوامل خاص ارزیابی می کنند.

این سیستم در وب سایت CoinGecko Trust Score نامیده می شود که شامل عواملی مانند حجم تراکنش روزانه، عمق دفترچه سفارش، امنیت سایبری، تیم صرافی، اتفاقی که برای صرافی افتاد و رفتار صرافی را شامل می شود. با آنها و ... اعتماد به بررسی و امتیاز بر اساس این عوامل تعیین می شود. امتیاز اعتماد صرافی MEXC در CoinGecko 8 از 10 است. برای مشاهده فاکتورها و مطالب خاص در این صرافی می توانید به این لینک مراجعه کنید.

Coin Market Cap همچنین دارای یک سیستم درجه بندی برای صرافی های ارزهای دیجیتال است که با بررسی مواردی مانند فاکتور ترافیک وب، میانگین نقدینگی، حجم تراکنش، اعتبار حجم تراکنش های اعلام شده توسط صرافی و غیره به یک صرافی امتیاز می دهد. در این رتبه بندی، MXC Exchange قرار گرفت. با کسب امتیاز 4.1 از 10.

آیا فعالیت کاربران ایرانی در صرافی MXC توصیه می شود؟

پاسخ کوتاه و واضح من به این سوال «نه» است. زیرا این صرافی ایران را در فهرست کشورهایی که به آنها خدمات ارائه نمی دهد، قرار داده است. از سوی دیگر، عدم شفافیت قوانین و رویه های این صرافی، پشتیبانی ضعیف از آن و قرار گرفتن آن در یکی از پایین ترین رتبه های صرافی ها از نظر امنیت، این صرافی را به یکی از نامناسب ترین گزینه ها برای کاربران ایرانی تبدیل کرده است.

در حال حاضر هیچ یک از صرافی های متمرکز بین المللی به دلیل تحریم ها اجازه سرویس دهی به کاربران ایرانی را ندارند. اما در بین این صرافی ها تعدادی صرافی وجود دارند که به خودی خود صرافی های مطمئن و قابل اعتمادی محسوب نمی شوند و کاربران ایرانی با انتخاب این صرافی ها تنها خود را در معرض خطر شدید از دست دادن دارایی های خود قرار می دهند.

نتیجه

در این مقاله به بررسی صرافی MXC برای کاربران ایرانی پرداخته ایم و خطرات استفاده از آن را برای کاربران بررسی کرده ایم. به طور کلی به یاد داشته باشید که تا زمانی که ایران در لیست تحریم است، صرافی های مرکزی بین المللی اجازه ارائه خدمات به ایرانی ها را ندارند و کار در آنها خطرناک است. این ریسک دامنه وسیعی دارد. برای برخی از صرافی ها به امکان مسدود شدن حساب توسط صرافی محدود می شود و برای برخی شامل نگرانی در مورد امنیت خود صرافی است.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • ۰۲/۰۴/۲۷
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی