کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

کپی ترید کوکوین

کپی تریدینگ به زبان ساده (تجارت کپی)

کپی تریدینگ به معنای کپی کردن یک معامله گر از معامله گر دیگر است. فرض کنید متوجه شدید که دوست یا یک فرد مشهور در مدت زمان کوتاهی پول زیادی به دست آورده است. طبیعی است که به دنبال یادگیری روش و استراتژی او باشید تا بتوانید سرمایه خود را افزایش دهید. به فردی که به دنبال یادگیری و تقلید از استراتژی معامله گر دیگری است، «تجار کپی» می گویند.

در این صورت تاجر کپی از تاجر اصلی تقلید می کند. معامله گر اصلی باید یک معامله گر باتجربه و حرفه ای باشد که بازده معاملات مثبت آن برای عموم قابل مشاهده باشد. معاملات کپی تجارت عموما کوتاه مدت هستند.

انتخاب یک معامله گر حرفه ای در پلت فرم معاملاتی

پلتفرم های معاملاتی کپی تعدادی معامله گر موفق را در اختیار شما قرار می دهند. هنگام انتخاب یک معامله گر موفق، باید به دو ویژگی کارایی و تداوم توجه کنید.

معامله گری که در چند معامله محدود به سود رسیده است را نمی توان معامله گر موفقی دانست. به خاطر داشته باشید که معامله گران حرفه ای همیشه سود نمی برند، اما نتایج آنها مثبت است، یعنی در بلندمدت، سود آنها بیشتر از ضرری است که تجربه کرده اند. هنگام انتخاب یک معامله گر مرجع، باید به تعداد معاملات آن توجه کنید.

نکته مهم دیگر این است که معامله گر استاد و الگوی شما نیز باید بتواند در بازار نزولی سود کند. برخی از معامله گران تنها می توانند از بازارهای صعودی و مثبت سود ببرند که کار سختی نیست. در چنین بازاری، می توانستید مقداری سود داشته باشید (البته کمتر).

در پلتفرم های معاملاتی کپی، معامله گران حرفه ای امتیازاتی دارند. این مشکل باعث شد تا آنها در چنین پلتفرم هایی ثبت نام کنند و آماده شوند تا موقعیت های خرید و فروش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

آموزش تجارت کپی

تجارت کپی در پلتفرم های خاص استفاده می شود. البته برخی از صرافی های ارز دیجیتال و کارگزاران فارکس نیز این خدمات را ارائه می دهند.

این خدمات به عنوان تجارت کپی (CT) شناخته می شوند و برای استفاده از آنها فقط باید ثبت نام کنید. در این ثبت نام، تاجر فقط باید نام کاربری خود (معمولا یک ایمیل معتبر) را به همراه رمز عبور خود وارد کند.

یکی از مواردی که باید مراقب آن باشید تنظیمات تجارت کپی است. به عنوان یک معامله گر کپی، باید تعیین کنید که چقدر می خواهید دارایی های خود را به خطر بیندازید. شما حتی باید قبل از ورود به سیستم، مقدار مشخصی از موجودی را به حساب کپی شده خود منتقل کنید.

سپس نسبت ارزش معامله خود را با معامله گر اصلی تعیین کنید. اگر این نسبت 1:1 باشد، معامله‌گر حرفه‌ای از تمام موقعیت‌های معامله‌گر اصلی (به همان میزان) تقلید می‌کند. اما اگر سرمایه ای که فرد واریز می کند یک چهارم تاجر اصلی باشد، بدیهی است که میزان سرمایه تاجر کپی در این شرایط یک چهارم تاجر اصلی خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که تجارت کپی بدون ریسک نیست. پس حتما در انتخاب میزان موجودی حساب معاملاتی، اهرم استفاده شده، میزان ریسک، حد ضرر، خاتمه همکاری با معامله گر اصلی و ... دقت کنید.

اگر پیش از موعد ارتباط خود را با معامله گر اصلی قطع کنید، باید هزینه ای را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

کپی تریدینگ کوکوین

صرافی غیرمتمرکز کوکوین دارای قابلیت های مبادله کپی داخلی است. برای دسترسی به انواع تراکنش ها می توانید از قسمت Trade Bot استفاده کنید.

در قسمت "Spot Grid" یا "Futures Grid" به راحتی می توانید کاربران مختلف را مشاهده کنید. میزان سود و تعداد سفارشات آنها نیز کاملا مشخص است. شما انتخاب می کنید که کدام نوع تراکنش (نقطه یا فوروارد) را می خواهید در دستور کار خود قرار دهید. سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه مقدار از سرمایه خود را برای تقلید از معاملات آن معامله گر با درصد معینی انجام دهید.

بخش Smart Rebalancing همچنین ما را به رباتیک و هوش مصنوعی متصل می کند. در نتیجه معاملات خرید و فروش ما توسط هوش مصنوعی (با توجه به نوسانات بازار) انجام می شود.

کپی تریدینگ در ایران

از زمان بورس، معاملات کپی در ایران رایج شده است. در ایران بیشتر از روش تجارت دستی استفاده می شود. در این حالت، معامله گر سیگنالی از یک معامله گر حرفه ای تر دریافت می کند و سفارش خود را کپی می کند و به صورت دستی ثبت می کند.

البته کاربران ایرانی می توانند از کارگزارانی که خدمات تجارت کپی را ارائه می دهند نیز استفاده کنند. در بازار ارزهای دیجیتال، آنها همچنین می توانند از صرافی هایی استفاده کنند که خدمات تجارت ربات یا تجارت کپی را ارائه می دهند.

  • ۰۲/۰۵/۰۹
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی