کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

DYDX یک پلت فرم معاملاتی غیرمتمرکز دو لایه است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است که از محصولات مالی مانند معاملات آتی دائمی، دائمی، حاشیه و اهرمی پشتیبانی می کند. به عبارت ساده، صرافی dYdX دفترهای سفارش را از طریق یک لایه تسویه زنجیره ای ترکیب می کند تا تراکنش های دو طرفه را فعال کند. این صرافی غیرمتمرکز دارای یک ارز دیجیتال خصوصی به نام توکن DYDX نیز می باشد که در این مقاله به معرفی و بررسی ساختار کارمزد، ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده و آموزش کار با این پلتفرم می پردازیم.

امروزه پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال زیادی برای تجارت ارزهای دیجیتال ایجاد شده‌اند که به دو دسته متمرکز (CEX) و غیرمتمرکز (DEX) تقسیم می‌شوند. صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال به عنوان رابطی برای تسهیل تراکنش ها عمل کردند و صرافی های غیرمتمرکز با هدف تعامل مستقیم با کاربر، مزایای منحصر به فرد بیشتری را برای معامله گران فراهم کردند. DVDX یکی از این پلتفرم هاست.

صرافی dYdX چیست؟

صرافی های ارزهای دیجیتال مانند کوین بیس، بایننس، کراکن و هوبی تقریباً یکسان و متمرکز هستند. در این میان، پلتفرم‌هایی مانند FTX (قبل از سقوط) و Bitfinex امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال را با محصولات مشتقات پیشرفته مانند توکن‌های اهرمی برای معامله‌گران ماجراجو فراهم کرده‌اند. صرافی های غیرمتمرکز مانند UniSwap، SushiSwap، Curve و 1inch نیز امکان مبادله و انتقال ارزهای دیجیتال را بدون حضور واسطه فراهم می کنند.

اما اگر نخواهید مشتقات را در یک بورس متمرکز معامله کنید، چه؟ این همان جایی است که DVD وارد می‌شود. dYdX یک صرافی غیرمتمرکز مشتقات ارزهای دیجیتال با طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال برای معاملات آتی و حاشیه دائمی است که توسط فناوری قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌شود.

این پلتفرم در سال 2017 توسط یکی از مهندسان سابق Coinbase Exchange به نام آنتونیو جولیانو تأسیس شد و به سرعت مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت و 87 میلیون دلار سرمایه جذب کرد. ورود سرمایه های کلان به توسعه دهندگان این پروژه اجازه داد تا یک پلتفرم تجاری در سطح بسیار بالایی ایجاد کنند.

به گزارش وب سایت رسمی پلتفرم DYDX به نشانی dydx.exchange، این صرافی با حدود 64000 معامله گر فعال، 157893 تراکنش و بیش از 1 میلیارد دلار گردش مالی در برخی روزها به یکی از بزرگترین صرافی های بازار تبدیل شده است.

در انتشار اولیه پلتفرم DVDX، قابلیت‌های معاملاتی اولیه با ارزهای دیجیتال محدود امکان‌پذیر بود. اما اکنون صرافی با اضافه کردن معاملات حاشیه، قراردادهای آتی دائمی و همچنین خدمات وام و استقراض با هدف تمرکززدایی از کل تجربه معاملات، موقعیت خود را ارتقا داده است.

ارزهای موجود در DVDX Exchange

در حال حاضر، 37 ارز رمزنگاری شده در این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند، از جمله:

بیت کوین
اتریوم
بهمن
سولانا
پولیگان
دوج کوین

صرافی DVDX چگونه کار می کند؟

صرافی غیر متمرکز dYdX با همکاری با StarWare و استفاده از موتور مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم به نام StarEx، تراکنش‌های بدون اعتماد را در مبادلات خود بهبود می‌بخشد. به زبان ساده، تأثیر استفاده از این موتور مشابه به‌روزرسانی اتریوم 2.0 است که هزینه‌های گاز را به صفر می‌رساند، حداقل حجم معاملات را کاهش می‌دهد و در نهایت کارمزد تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد.

هدف dYdX ارائه خدمات تجارت امن با کارمزد و هزینه گاز کم است. برای رسیدن به این هدف، پلت فرم به لایه دوم منتقل شده است. این پلتفرم بهترین فناوری های مالی غیرمتمرکز را برای دستیابی به یک مبادله مشتقات ارز دیجیتال منحصر به فرد ترکیب می کند. از نظر عملی، این بدان معنی است که وقتی وثیقه را در یک موقعیت معاملاتی اهرمی سپرده گذاری می کنید، در واقع ارز دیجیتال را از یک استخر نقدینگی غیرمتمرکز قرض می گیرید که به طور کامل توسط معامله گران دیگر تامین می شود.

کیف پول های ارز دیجیتال DYDX

از آنجایی که DYDX یک توکن ERC20 در پلتفرم اتریوم است، تمامی کیف پول هایی که از این شبکه پشتیبانی می کنند مانند TrustVault، AtomicWallet، Metamask، MyEtherWallet و کیف پول های سخت افزاری مانند Treasure و Ledger Nano S&X قابل استفاده هستند.

صرافی dydx برای ایرانیان

همانطور که گفتیم، DVDX یک صرافی غیرمتمرکز در شبکه اتریوم است که به کاربران خود امکان داد و ستد ۳۷ ارز دیجیتال را «بدون نیاز به احراز هویت» می‌دهد.

با این حال، در بخش «شرایط استفاده» این پلتفرم، بیان شده است که استفاده از «پورتال و خدمات» برای این صرافی برای شهروندان، ساکنان و یا حتی افرادی با حضور فیزیکی موقت در کشورهای مشمول این صرافی ممنوع است. تحریم متاسفانه ایران نیز یکی از این کشورهاست.

البته از آنجایی که امکان استفاده از خدمات این صرافی بدون احراز هویت وجود دارد، می توانید با استفاده از VPN با IP ثابت، روی dYdX معامله کنید. اما در ادامه این بخش به صراحت تاکید شده است که "از VPN استفاده نکنید" برای تغییر IP و دور زدن جریمه ها. بنابراین، عواقب مکان یابی کاربر با استفاده از حساب، مانند مسدود کردن دارایی ها در این صرافی، بر عهده شماست.

  • ۰۲/۰۴/۱۳
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی