کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

استفاده از ماشین حساب برای یک معامله گر بازار فارکس چقدر ضروری است؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به یک چیز بستگی دارد. این میزان دانش و سواد معامله گر یا سرمایه گذار در مورد امتیاز بازار فارکس است. زیرا اگر یک معامله گر به اهمیت پیپ ها در بازار فارکس پی ببرد، همیشه به ماشین حساب هایی مانند ماشین حساب وب سایت تجارت جهانی مراجعه می کند. این صفحه را تا انتها بخوانید تا در مورد اهمیت پیپ در بازار فارکس بیشتر بدانید.

PIP چیست؟ (Price Interest Point)

پیپ مخفف «نرخ بهره قیمت» است و کوچکترین حرکت قیمت است. پیپ اندازه گیری تغییر قیمت در جفت ارز است و معامله گران می توانند از آن برای کسب سود استفاده کنند. چهارمین رقم اعشاری قیمت در بازار فارکس پیپ نام دارد. فرض کنید قیمت پوند در برابر یورو 4.543 باشد و پس از مدتی این مقدار به 4.550 برسد. در این صورت می گوییم 7 نقطه رخ داده است. یعنی چهارمین اختلاف اعشاری بین این دو عدد 7 واحد است. پیپ در فارکس ابزاری برای بیان سود و زیان است. بنابراین وقتی می گوییم یک معامله گر 10 پیپ به دست آورده است، به این معنی است که او 10 واحد سود کرده است. در جفت ارزها که یک طرف آن ین ژاپن (JPY) است، نقطه نشان دهنده رقم دوم اعشار جفت ارز است. اگر یک جفت ارز دارای پنج رقم اعشار باشد، پنجمین عدد اعشاری را پیپت می نامند. هر پیپت معادل یک دهم نقطه است. همانطور که گفته شد پیپ واحد سود و زیان در فارکس است. به نوعی لازم نیست تعیین کنید چند دلار به دست آورده اید، بلکه باید تعیین کنید که چقدر امتیاز کسب کرده اید.

نحوه محاسبه ارزش پیپ در جفت ارزهای غیر از دلار آمریکا

محاسبه ارزش پیپ برای جفت ارزهای غیر دلاری با جفت ارزهای USD متفاوت است! اگر ارزی غیر از دلار آمریکا به عنوان ارز پایه در نظر گرفته شود، برای محاسبه ارزش پیپ، ارزش ثابت آن باید بر قیمت جفت ارز تقسیم شود. فرض کنید نرخ جفت ارز CAD/CHF 0.7820 باشد. در این حالت، پیپ دارای ارزش 1.28 دلار کانادا در یک لات کوچک از جفت ارز خواهد بود (1 دلار کانادا تقسیم بر 0.7820). اما اگر یکی از جفت ارزها ین ژاپن باشد (به عنوان مثال CHF/JPY). برای محاسبه امتیاز باید عدد نهایی را در 100 ضرب کنیم.
در واقع، به همین دلیل است که ارزش پیپ در ین ژاپن به جای 0.0001، 0.01 است. به مثال زیر توجه کنید: فرض کنید قیمت جفت ارز فرانک سوئیس / ین ژاپن 90.09 باشد. سپس، برای محاسبه پیپ در یک لات از آن جفت ارز، باید 10 فرانک سوئیس را بر 90.09 تقسیم کنیم و سپس حاصل را در 100 ضرب کنیم.

نتیجه

اکنون به خوبی می دانیم که پیپ بخشی جدایی ناپذیر از معاملات فارکس است. زیرا معامله گران برای بیان و محاسبه میزان سود و زیان باید به طور مرتب نقطه معامله را محاسبه کنند. بنابراین آنها به یک ماشین حساب بسیار راحت نیاز دارند. ماشین حسابی که می تواند پاسخ را دقیق و آسان ارائه دهد. به همین دلیل می توانید به ماشین حساب دنیای تجارت اعتماد کنید و در صورت تمایل آن را به دوستان خود پیشنهاد دهید.

بروکر فارکس چیست؟

  • ۰۲/۰۲/۱۰
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی