کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

بروکر فارکس

کارگزاری فارکس

کارگزاری معاملات فارکس یک شرکت خدمات مالی است که دسترسی معامله گران را به بستری برای فروش و فروش ارزهای خارجی فراهم می کند. فارکس به معنای خرج کردن ارزهای خارجی است. معاملات در بازار فارکس همیشه بین خریدار و فروشنده انجام می شود و وظیفه اصلی میانجی یافتن طرفین معامله است و در صورت مجاز بودن صحبت، معاملات انجام می شود.

بروکر فارکس کیست؟

بازار مبادلات ارزی به دلیل اهمیت و کاربرد در سطح جهانی یک بازار 24 ساعته است. مشتریان فارکس عموماً شامل خرده فروشان (یا به اصطلاح تاجران) هستند که از این پلتفرم ها برای تجزیه و تحلیل قیمت ارزها یا سایر دارایی های واسطه استفاده می کنند. معامله گران همچنین می توانند شامل شرکت های خدمات مالی بزرگی باشند که معاملاتی را از طرف بانک های سرمایه گذاری و سایر مشتریان انجام می دهند. هر کارگزار فارکس تنها با بخش کوچکی از حجم عظیم بازار ارز سر و کار دارد.

سایت کارگزاری فارکس

اکثر مبادلات ارزی بین زوج های سکه های ده کشوری است که گروه ده را تشکیل می دهند. کشورها و واحدهای پولی آنها عبارتند از: USD (USD)، یورو (EUR)، استرلینگ (GBP)، ین ژاپن (JPY)، دلار استرالیا (AUD)، دلار نیوزلند (NZD) و کانادا. CAD و فرانک سوئیس که به آن ارزهای خارجی اصلی می گویند.
اکثر کارگزاران به مشتریان اجازه می دهند تا با ارزهای دیگر از جمله ارزهای بازارهای نوظهور معامله کنند. با کمک کارگزار فارکس، معامله گر یک فرآیند معاملاتی را با خرید (یا فروش) ارزها آغاز می کند و سپس معامله را با فروش (خرید) همان جفت ارز به پایان می رساند.

برای مثال، معامله‌گری که می‌خواهد یورو را در برابر دلار آمریکا معامله کند، جفت ارز EUR/USD را می‌خرد. این جفت ارز معادل خرید یورو به دلار آمریکا است. برای بستن معامله، تاجر این جفت ارز را فروخت که معادل خرید دلار آمریکا به یورو است.
اگر هنگام بستن معامله توسط معامله گر، نرخ ارز بالاتر باشد، معامله گر سود می کند، در غیر این صورت معامله گر متحمل ضرر خواهد شد.

در بروکر فارکس حساب باز کنید

افتتاح حساب معاملاتی فارکس این روزها بسیار ساده است و می توان آن را به صورت آنلاین انجام داد. قبل از شروع معامله، کارگزار فارکس از مشتریان خود می خواهد که مبلغی را در حساب جدید واریز کنند. کارگزاران همچنین اهرمی را برای مشتریان ارائه می دهند تا با مقادیر بیشتری از سپرده های خود معامله کنند. بسته به کشوری که معامله گر از آن معامله می شود، اهرم می تواند از 30 تا 400 (و در برخی موارد به 3000 می رسد) دو برابر مقدار موجود در حساب معاملاتی وی باشد. اهرم مالی بالا تا حد زیادی ریسک معاملات ارز را افزایش می دهد و ممکن است باعث شود معامله گر به سرمایه وارد شود.

محل درآمد کارگزاری ها

کارگزار فارکس به سه روش کارمزد دریافت می کند. اولین مورد از طریق گسترش قیمت فروش و خرید برای اصلی است (تفاوت بین قیمتی که خریدار ارائه می دهد و قیمتی که فروشنده ارائه می دهد). به عنوان مثال، هنگام خرید جفت ارز EUR/USD، مبلغ دلار برای خرید 120010 و برای فروش 120022 قیمت گذاری می شود و تفاوت بین این دو قیمت 0.00012 معادل 1.2 امتیاز است. هنگامی که خرده فروش مرکزی را در هنگام خرید باز می کند و بعداً آن را با قیمت فروش می بندد، کارگزار فارکس این اسپری را دریافت می کند.

مورد دوم کارمزد دلالی با دریافت پورسانت است. برخی از کارگزاران برای هر تراکنش و برخی دیگر بر اساس حجم معاملات (بر اساس لات) کمیسیون دریافت می کنند. مقدار کمیسیون به طور کلی کوچک است و به طور کلی بین 0 تا 10 دلار در هر معامله لاته است.
رقابت بین بروکرهای فارکس در حال حاضر بسیار زیاد است و اکثر بروکرها به این نتیجه رسیده اند که برای جذب مشتریان بیشتر باید هزینه ها را تا حد امکان کاهش دهند. بسیاری از کارگزاران قبلاً کارمزدهای معاملاتی را تقریباً به صفر کاهش داده اند.

آخرین منبع درآمد کارگزاری، سود شبانه یا SWAP است. برخی از کارگزاران در معاملات باز بیش از یک روز مبلغ کمی را به عنوان سود شبانه دریافت می کنند. البته لازم به ذکر است که امکان تبدیل حساب به سود بدون بهره (یا به اصطلاح حساب اسلامی) در بسیاری از شرکت های کارگزاری وجود دارد.

سازمان میانجی یا سازمان فارکس چیست؟

کارگزاران به عنوان یک سازمان بین المللی فعال در بازارهای مالی باید قبل از شروع به کار و جذب مشتری مجوز فعالیت خود را از سازمان های داخلی یا بین المللی دریافت کنند. این مجوز به عنوان مقررات شناخته می شود. مقررات کارگزاری کاملاً مشابه مجوز فعالیت بورس ایران برای کارگزاران بورس ایران است.

اهمیت سازمان در ایران

در حال حاضر بانک‌های ایرانی و ایرانی در فهرست تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند و شاخص‌ترین نهادهای نظارتی جهانی مانند CYSEC، NFA، FCA و... حضور کارگزاران در ایران را ممنوع کرده‌اند. به همین دلیل هیچ لیستی از کارگزاران فارکس مجاز به کار در ایران نیست و به همین دلیل این واسطه ها عموماً با مجوزهایی در ایران فعالیت می کنند که نمی توان آنها را خیلی معتبر دانست.

مقرراتی که به واسطه اجازه می دهد در ایران کار کند از مدل خارجی است و اعتبار بسیار کمی برای میانجی دارد. اما وجود آیین نامه یکی از نکات مهم برای انتخاب کارگزار است. در مقاله ای دیگر مدارک کامل و اصول انتخاب واسطه برای بازرگانان ایرانی را همراه با ترتیب میانجی ها ارائه کردیم.

متاورس به زبان ساده چیست؟

  • ۰۱/۱۲/۲۷
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی