کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

متاورس ترکیبی از دو کلمه متا و جهان است که متا به معنای فراتر و جهان به معنای جهان است. این دو کلمه در کنار هم به معنای فراتر از جهان است.

برای اولین بار در رمان تصادف برفی نوشته نیل استفنسون شاهد استفاده از چنین واژه ای هستیم. از نظر استفنسون، Metaverse یک دنیای مجازی است که در آن افراد از طریق آواتارها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، می فروشند و می فروشند. نکته جالب اینجاست که توانایی مبارزه با رقبا و شکست دادن آنها نیز وجود دارد. بنابراین، در عصر امروز، معنا و مفهوم متاورز مشابه آنچه توسط نیل استفنسون ارائه شده است. البته بر خلاف رمان، فرا وجه را باید حقیقت دانست که در صورت واقعی شدن آن است.

انتظار داریم در سال های آینده شاهد گسترش فعالیت ها در جهان متاورس باشیم. بنابراین متاورس قطعا در سال های بعد تغییراتی خواهد داشت و محدود به فعالیت های جاری نخواهد بود.

چگونه و چرا متاورس ظاهر شد؟

انسان ها همیشه به دنبال خلق چیزی هستند و این باعث می شود به دنبال فناوری های خاصی باشند. این تمایل در طول تاریخ بشر منجر به ایجاد ابزارها و فناوری هایی شده است که زندگی را آسان تر از همیشه کرده است. این ابزارها باعث تغییرات و شیوه های جدید زندگی می شوند و به مرور زمان می توان به این مشکل دست یافت. متاورس به انسان اجازه می دهد تا در فعالیت هایی که همیشه در خارج از زمان و مکان به دنبال آن بوده اند بپردازد.
در دوران انقلاب صنعتی شاهد رشد فعالیت انسانی در صنایع بودیم و البته این اتفاقات در انقلاب اول و دوم رخ داد. اما با ظهور انقلاب صنعتی سوم، بحث آنلاین و داده های آن اهمیت بیشتری یافته و به موضوعی مهم تبدیل شده است. در دنیای آفلاین، طبق اصل پارتو، تمرکز بر روی کالاهای پرتقاضا 20 درصد است و در دنیای آنلاین، طبق اصل Till، تمرکز بر روی نیازهای کم تقاضا به 80 درصد می‌رسد. در واقع با انقلاب چهارم زمینه های مختلف تولیدی، لجستیکی، مالی، آموزشی، پزشکی و... همگرا می شوند. در انقلاب های اول تا سوم بیشتر به عرضه و تقاضا برای کالاها توجه می شد، اما در انقلاب چهارم به عواطف شخصی مردم توجه می شد. بنابراین چنین چیزی از طریق همگرایی دنیای مجازی و واقعی محقق خواهد شد.

مهمترین اصطلاحات متاورس که باید بدانید

متاورس یک سری ویژگی ها و اصطلاحات دارد که برای ورود به این دنیا باید از آنها آگاه باشید:

حضور: یعنی افراد وقتی در آن مکان هستند باید احساس واقعی داشته باشند و بتوانند آن مکان را لمس کنند. در دنیای مجازی، تماس های تصویری و تماس های صوتی دو مقوله ای هستند که تا حدودی حس هستی را کامل می کنند، اما این تحول نهایی نیست و افراد همچنان حس ناقصی از وجود دارند.
هدست VR یا AR: در دنیای متاورس از دستگاه های خاصی به نام هدست های VR یا AR استفاده می شود تا درک وجودی واقعی تر شود. هدفون خصوصی است و به راحتی در دسترس افراد نیست. این هدفون با ده ها سنسور حس واقعیت را به شما القا می کند.
قابلیت تعامل: جهان های مختلف در محیط فراجهانی باید با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، زمانی که شما یک ماشین در دنیای متاورس دارید، باید بتوانید آن را در دنیاهای دیگر در متاورس جابجا کنید و بتوانید دارایی های خود را در هر زمان و مکانی بخرید یا بفروشید.

تفاوت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

لازم به ذکر است که فناوری واقعیت افزوده و مجازی تقریباً یکسان بوده و به صورت موازی در حال توسعه است. هر دو سعی می کنند محیط مجازی را با دنیای واقعی ترکیب کنند. اما اگر بخواهیم تفاوت های این دو را مورد بحث قرار دهیم، باید موارد زیر را توضیح دهیم:

واقعیت مجازی کاملاً متعلق به دنیای مجازی است، اما واقعیت افزوده بخشی از دنیای واقعی است.
این سیستم کاربران را در واقعیت مجازی کنترل می کند، اما در واقعیت افزوده، آنها وجود خود را در فضای واقعی کنترل می کنند.
واقعیت مجازی بدون هدست امکان پذیر نیست، اما واقعیت افزوده با گوشی نیز امکان پذیر است.
واقعیت مجازی به دنبال بهبود دنیای مجازی است، اما واقعیت افزوده به دنبال بهبود دنیای مجازی و واقعی است.

برای اینکه در این دنیا بهترین باشید، امنیت گوشی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. بنابراین پیشنهاد می کنیم اپل آیدی قدیمی خود را جایگزین کرده و اپل آیدی جدیدی را روی گوشی خود قرار دهید که فقط شما می دانید!

نحوه ورود به متاورس

برای ورود به فضای متاورس باید چندین مرحله را طی کنید. ابتدا پلتفرم Metaverse خود را انتخاب کنید. سپس کیف پول ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید. سپس کیف پول انتخاب شده را به پلتفرم مشخص شده متصل می کنید. در قسمت بعدی ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کنید، آن را به کیف پول انتقال دهید و در نهایت آواتار خود را بسازید. با انجام هر یک از مراحل ذکر شده می توانید وارد دنیای متاورس شوید و شروع به انجام فعالیت های مورد نیاز کنید.

در متاورس چه کاری می توان انجام داد؟

همانطور که قبلا گفته شد متاورس بیشتر حوزه فعالیت های واقعیت مجازی است و می توانید فعالیت های مورد نیاز را انجام دهید که از جمله آنها باید به تعامل با دوستانی که در این فضا هستند اشاره کرد. بنابراین، فعالیت در متاورس پیچیده نیست و قوانین خاص خود را دارد.
آیا می توان در متاورس کسب درآمد کرد؟
این سوال احتمالا برای هر فردی پیش می آید که آیا امکان کسب درآمد در متاورس وجود دارد؟ باید بگوییم بله، مردم می توانند دارایی ها و دارایی های خود را بخرند و بفروشند و از طریق ارز دیجیتال با خرید دارایی در دنیای متاورس کسب درآمد کنند. پس چنین موردی قابل انجام است و افراد فقط باید وارد این دنیای مجازی شوند. همانطور که از نام این پلتفرم پیداست، مردم پا به دنیایی خارج از جهان خواهند گذاشت.

رابطه بین ارز دیجیتال و متاورس چیست؟

از آنجایی که متاورس یک دنیای دیجیتال و مجازی محسوب می شود، می توان از ارز دیجیتال نیز استفاده کرد تا افراد بتوانند در این فضا به تجارت بپردازند. به نوعی ارز دیجیتال و متاورس ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، اما استفاده از ارز دیجیتال در این دنیا ضروری نیست.
بنابراین، ارز دیجیتال نوعی پول در متاورس است که با آن می توانید در این دنیای دیجیتال تجارت کنید. در نتیجه این دو نفر با هم غریبه نیستند و جدا به حساب نمی آیند.

متاورس متعلق به کیست؟

متاورس توسط متا یا همان فیس بوک سابق ساخته شد، بنابراین خالق این جهان متا بود، شرکتی که مدیرعامل و موسس آن کسی جز مارک زاکربرگ نبود!

منبع:
https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-the-metaverse
https://about.meta.com/what-is-the-metaverse/
https://arzweb.com/what-is-the-metaverse-an-easy-explanation-for-anyone/

  • ۰۱/۱۱/۰۲
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی