کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

کمیسیون در فارکس چیست؟

کار اصلی کارگزاران در بازار فارکس این است که شما را به بانک های بزرگ متصل کنند تا بتوانید معاملات خود را باز و بسته کنید. اما دلالان این کار را فقط برای رضای خدا انجام نمی دهند.
کارگزاران برای باز کردن و بستن پوزیشن های شما کمیسیون یا اسپرد دریافت می کنند. این اسپرد یا کمیسیون می تواند استراتژی های شما را برای معامله در بازار تعیین کند
البته نمی توان از دلال ها انتقاد کرد. هزینه سرورها و نیروهای شاغل در کار کارگزاری باید پوشش داده شود و کارگزاری باید سودآور باشد و به همین دلیل این کارگزاران برای خدمات بهتر و کسب درآمد از راه های مختلف تلاش می کنند. کارمزدها و کارمزدهایی که کارگزاران برای خدمات خود دریافت می کنند به دو نوع و دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول کارمزد ثابت و دسته دوم کارمزد متغیر در بازار ارز است که به آن اسپرد می گویند. بنابراین اسپرد جزء کمیسیون است.

کمیسیون در فارکس چیست؟

ابتدا وقت آن است که به این سوال پاسخ دهیم که کمیسیون در فارکس چقدر است؟ کمیسیون درآمد کارگزار برای خدماتی است که به شما ارائه می دهد. این پورسانت برای بروکرهای مختلف یکسان نیست که دلایل مختلفی دارد که در ادامه توضیح خواهم داد. بنابراین وقتی کمیسیون کارگزاران مختلف را مقایسه می کنید، نباید انتظار کمیسیون یکسانی داشته باشید. هر کارگزاری در یک کشور خاص فعالیت می کند و قراردادهای مختلفی را با بانک های بزرگ امضا می کند تا موقعیت های شما را باز و بسته کند. هر چه هزینه ها کمتر باشد، کمیسیون کمتر می شود. در گذشته اینترنت مثل الان قدرتمند نبود و مردم به سختی می توانستند گسترش و پورسانت کارگزاری ها را با هم مقایسه کنند، اما اکنون این کار آسان است. همه به دنبال کارگزارانی با کارمزد و اسپرد کمتر هستند.

اسپرد چیست؟

تا اینجا ما در مورد اسپرد صحبت کردیم، اما واقعاً چه تفاوتی وجود دارد؟ همانطور که در آموزش صفر تا صد فارکس توضیح دادیم دو قیمت مجزا برای خرید و فروش در بازار فارکس داریم بنابراین وقتی می خواهیم در بازار ایران دلار بخریم به قیمت خرید و زمانی که بخواهیم این کار را انجام می دهیم. برای خرید دلار برای فروش، ما آن را به قیمت فروش انجام خواهیم داد. درآمد صرافی از فاصله بین قیمت خرید و فروش تامین می شود و همین اتفاق برای کارگزاری ها می افتد. قیمت خرید در بازار فارکس ASK و قیمت فروش BID نام دارد. تفاوت این دو قیمت در اسپرد است که درآمد دلالی محسوب می شود. فقط توجه داشته باشید که اسپردها معمولا متغیر بوده و مستقیماً با نقدینگی مرتبط هستند. یعنی وقتی نقدینگی در بازار افزایش می یابد اسپرد کاهش می یابد و زمانی که نقدینگی کاهش می یابد شاهد افزایش اسپرد هستیم. به همین دلیل است که در پایان شب که بازارهای نیویورک و لندن بسته هستند، اسپردها بالا هستند زیرا نقدینگی بازار به حداقل می رسد. در آموزش پرایس اکشن به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در زمانی که اسپرد به حداقل می‌رسد، استراتژی‌های مناسب قیمت را اجرا کنید.

البته می توان گفت که اسپرد در میان مدت و بلندمدت برای معامله گران اهمیت چندانی ندارد. چون یک وقت ارز را می خرند و زمانی که قیمت ارز بالا می رود می فروشند. بنابراین، اسپرد بین سود آنها برای آنها از بین می رود، اما این کمیسیون در فارکس برای سفته بازان مهمتر است. زیرا این معامله گران در مدت زمان کوتاه تری خرید و فروش می کنند و میزان اسپرد یا کارمزد در فارکس به وضوح در معاملات آنها قابل مشاهده است. بنابراین، سفته بازان عموماً سهام یا جفت ارزهایی را انتخاب می کنند که اسپرد کمتری دارند. آنها معمولا به سراغ کارگزارانی می روند که کمیسیون متغیر کمتری دریافت می کنند.
همانطور که متوجه شده اید، میزان اسپرد بر سودآوری شما تأثیر می گذارد، بنابراین اگر استراتژی دارید که روز را با تعداد زیادی تراکنش و سود کم به پایان برسانید، باید به دنبال کارگزاران و حساب هایی باشید که اسپردهای کمی از شما دریافت می کنند. به نوعی باید تصمیم بسیار هوشمندانه ای در انتخاب کارگزار بگیرید.

البته به خاطر داشته باشید که به عنوان یک تاجر ایرانی باید تمام کارهای خود را به دلار انجام دهید. به این معنی که سپرده ها و برداشت ها به دلار است، سود شما به دلار است و به همین ترتیب، کمیسیون به دلار دریافت می شود. ما کارگزار ایرانی نداریم بنابراین کارمزد هیچگاه ریالی پرداخت نمی شود. روند تحریم ها در بازار ایران نیز کار را برای تجار سخت کرده است. به یاد دارم که در سال 2016 می توانستم معاملات بین المللی را با یک کارگزار انجام دهم اما اکنون این امکان وجود ندارد و گاهی اوقات مجبوریم هزینه انتقال پول را پرداخت کنیم.
اما به هیچ وجه منفی فکر نکنید، به دلیل جریمه ها بیشتر از کاربران خارجی کمیسیون نمی دهیم. اسپردها و پورسانت های معاملاتی برای همه کاربران در سراسر جهان یکسان است و کارگزاران فعال در بازار ایران با ارائه حساب های معاملاتی با اسپرد و کارمزد کم برای جذب مشتری با رقابت سختی روبرو هستند. در همین حال، برخی از بروکرها حساب هایی با پورسانت و اسپرد ثابت دارند و ممکن است فکر کنید که این برای آنها بد است. این کارگزاران اسپرد و کارمزد خود را میانگین می کنند و همان را به شیوه ای ثابت ارائه می دهند. این نوع اکانت برای کسانی که با ربات ها سر و کار دارند مناسب است.

بروکر فارکس چیست؟

  • ۰۲/۰۱/۱۵
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی