کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

سود بروکر فارکس

چند نوع کارگزار فارکس و چگونه کار می کنند؟ این دلالان چگونه پول در می آورند؟ برای پاسخ به این سوالات، باید با مدل های کسب و کار کارگزاران مختلف فارکس آشنا شوید. همه کارگزاران فارکس برابر نیستند. برخی از آنها خدمات بسیار رقابتی ارائه می دهند در حالی که برخی دیگر بدون شک کلاهبرداری هستند. متأسفانه نمی توان این دو را به راحتی تشخیص داد. برخی از قدیمی ترین و معروف ترین نام ها در بازار فارکس به دلیل استفاده از تاکتیک های مبهم و عدم شفافیت شناخته شده اند. در این مقاله، در مورد انواع مختلف بروکرهای فارکس و اینکه چرا باید با یک کارگزار واقعی ECN معامله کنید، صحبت خواهیم کرد.

بروکرهای بازار گردان (Market Makers)

همه کارگزاران فارکس به شما خواهند گفت که کمیسیون آنها از طریق اسپرد تراکنش (تفاوت بین خرید و فروش ارز) به دست می آید. در حالی که معاملات اسپرد تنها بخش کوچکی از درآمد اکثر کارگزاران است. باید بپرسید درآمد اصلی آنها از کجا تامین می شود؟ آسان است. آنها با معامله علیه مشتریان خود سود می برند.

این واسطه ها به عنوان بازارسازان در بازار شناخته می شوند. مشکل این است که اکثر کارگزاران فارکس عملیات خود را به این روش انجام می دهند. در ابتدا که شروع به معامله می کنید، فکر می کنید که با یک تاجر دیگر خرید و فروش می کنید. اگر شما سود کردید، شخص دیگری ضرر کرد و برعکس، اگر ضرر کردید، شخص دیگری سود کرد. تا اینجا این درست است، اما بیشتر اوقات، این "فرد دیگر" کسی نیست جز رسانه شما.

این یک واقعیت است که اکثریت قریب به اتفاق معامله گران جدید ضرر می کنند. اگر آنها به تجارت خود ادامه دهند و سعی کنند استراتژی معاملاتی و کمبودهای روانی خود را بهبود بخشند، احتمالاً مهارت های معاملاتی آنها بهبود می یابد و در نهایت به سود می رسند. اما بسیاری از آنها ادامه نمی دهند و با ضرر بازار را ترک می کنند. نه تنها کارگزاران متحرک بازار از این موضوع آگاه هستند، بلکه کل مدل کسب و کار آنها نیز حول آن می چرخد. این کارگزاران زمانی سود می برند که مشتریانشان ضرر می کنند و بالعکس وقتی مشتریانشان سود می کنند، ضرر می کنند. این یک تضاد منافع آشکار است. کارگزار به جای سود بردن از موفقیت و تداوم معاملات مشتریان خود، علاقه زیادی به ضرر و زیان مشتریان خود دارد.

بازی معامله گران بازار با هر ترفندی مانند آموزش عمومی و ناکافی، پاداش و روش های دیگر، معامله گران جدید را جذب می کند. حتی اگر معامله‌گران جدید خوش شانس باشند و از پاداش‌های خود سود ببرند، احتمالاً سرمایه بیشتری در معامله سرمایه‌گذاری می‌کنند و در نهایت آن را از دست می‌دهند. از آنجایی که تضاد منافع ذاتی در بازار سهام وجود دارد، برخی از کارگزاران سهام به استفاده از تاکتیک‌های کاملاً شرور معروف شده‌اند. داستان‌های ترسناک ناگفته‌ای از جهش، گسترش گسترده، توقف ماهیگیری و حتی امتناع از بازپرداخت و بسته شدن حساب وجود دارد.

کارگزاران فارکس STP

کارگزاران STP از همان مدلی استفاده می کنند که شما فکر می کنید بازارسازان از آن استفاده می کنند. آنها با شکاف قیمت خرید و فروش یا اسپرد پول به دست می آورند و شما در واقع با معامله گران دیگر در بازار معامله می کنید. کارگزاران STP قیمت ها را از تامین کننده نقدینگی جمع آوری می کنند و کمی به آن قیمت ها اضافه می کنند. پس از ارسال سفارش شما به کارگزار، کارگزار سفارش شما را به تامین کننده نقدینگی منتقل می کند (با حفظ اختلاف اندکی در اسپرد). از آنجایی که شما با سایر فعالان بازار معامله می کنید و نه با کارگزار خود، کارگزاران STP از ضرر شما سود نمی برند. در واقع در صورت ضرر و توقف معامله، کارگزار از طریق شما کمیسیونی دریافت نمی کند.

کارگزاران فارکس ECN

ECN یک شکل توسعه یافته از STP است و نزد اکثر حرفه ای ها محبوب است. این مدل از نظر اجرای سفارش مشابه مدل STP است و شما در بازار واقعی فارکس در مقابل معامله گران دیگر قرار دارید و نه در مقابل بروکر خود. تفاوت اصلی STP و ECN در این است که کارگزاران ECN درآمد خود را از اسپردها دریافت نمی کنند، اما برای هر تراکنش مقدار ثابتی از کارمزد از مشتری کسر می کنند. میزان اسپرد در کارگزاران ECN بسیار کم است و اغلب نزدیک به صفر است. اسپردهای کوچک، کارمزدهای ثابت و شفافیت، حساب های ECN را به انتخاب خوبی برای سفته بازان، معامله گران حرفه ای و معامله گران خبره تبدیل می کند.

مانند مدل STP، در مدل ECN هیچ تضاد منافعی بین معامله گر و کارگزار وجود ندارد. یک کارگزار ECN از شما می خواهد که معاملات موفقی داشته باشید، حساب خود را رشد دهید و حجم معاملات خود را افزایش دهید. هر چه حجم تراکنش های شما بیشتر باشد کارگزار سود بیشتری خواهد داشت. با همسویی کامل منافع معامله گر و کارگزار، انتظار دیگری نمی رود.

در گذشته، حساب های ECN فقط برای مشتریان شرکتی و معامله گران با سرمایه کلان در دسترس بود. اما در سال های اخیر با آگاهی خرده فروشان، تقاضا برای خدمات بهتر افزایش یافته و این حساب ها فراگیر شده است.

بروکر فارکس چیست؟

  • ۰۲/۰۱/۰۹
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی