کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

این روزها افراد زیادی علاقه مند به کسب درآمد دلاری هستند و به همین دلیل خرید و فروش در بازارهای مالی را انتخاب می کنند. در همین حال، برای کسب دلار، دو نوع بازار مالی وجود دارد: فارکس و ارز دیجیتال. حال سوالی که برای مردم پیش می آید این است که ارز دیجیتال بهتر است یا فارکس؟ برای دریافت پاسخ این سوال، این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانید تفاوت ارز دیجیتال و فارکس را درک کنید و بر اساس اولویت های خود بهترین بازار را انتخاب کنید. ابتدا هر یک از این بازارها را تعریف می کنیم.

برای بررسی تفاوت ارز دیجیتال و فارکس، پارامترهای زیر را در این دو بازار بررسی و مقایسه می کنیم:

مخارج انتقال

در بازار کریپتوکارنسی شما می توانید با حداقل سرمایه سرمایه گذاری کنید و کارمزدی که برای هر تراکنش باید بپردازید آنچنان نیست و برای کارمزد تراکنش است، در صورتی که در بازار فارکس کارمزدها گرانتر است و به دلیل وجود کارگزار: در هر مرحله از معامله باید کارمزدهای مختلفی بپردازید. بازار، و این یکی از مهم ترین تفاوت های ارز دیجیتال و فارکس است.

میزان نوسانات

با بررسی میزان نوسانات در بازار فارکس و ارز دیجیتال متوجه تفاوت ارز دیجیتال و فارکس خواهیم شد، زیرا بازار فارکس نوسانات کمتری دارد. البته این می تواند هم یک ویژگی مثبت و هم یک ویژگی منفی باشد زیرا میزان سود حاصل از معاملات ارز دیجیتال چشمگیر نیست، تنها در صورتی می توانید سود خوبی به دست آورید که سرمایه بیشتری در بازار سرمایه گذاری کرده باشید.

به خاطر داشته باشید که شرایط بی ثبات بازار ارزهای دیجیتال برای برخی افراد خوشایند و برای برخی ناخوشایند است، اما این کاملاً به هدف سرمایه گذار بستگی دارد. به عنوان مثال، آن دسته از سرمایه گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستند، تغییرات در نوسانات می تواند بهترین سود را برای کاربران به همراه داشته باشد. در میان آنها، سرمایه گذارانی نیز وجود دارند که تمایل به ثبات بازار دارند و بنابراین ترجیح می دهند تتر را خریداری کنند که با نوسانات کمتر مشخص می شود. بنابراین، تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس از نظر نوسانات بازار می تواند بسیار مهم باشد.

وضعیت امنیت و ثبات را بررسی کنید

با بررسی وضعیت امنیت و ثبات در این دو بازار مالی به تفاوت ارز دیجیتال و فارکس پی خواهیم برد. از آنجایی که یکی از حیاتی ترین مسائل سرمایه گذاران بحث امنیت است، باید توجه داشت که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی جدید است و همه کاربران قبل از ورود به بازار یا استفاده از کیف پول باید اطلاعات کاملی در مورد نگهداری سرمایه داشته باشند. ، و اگر اطلاعات کاملی داشتند هرگز مشکلی نداشتند.

بازار فارکس نیز از این امر مستثنی نیست و کاربران زمانی دارایی های خود را از دست می دهند که موضوع امنیت برای آنها اهمیت چندانی ندارد. البته تفاوت ارز دیجیتال با فارکس از نظر امنیت این است که تمام دارایی های موجود در فارکس توسط دولت بیمه می شود تا سرمایه گذار ضرر نکند.

سهولت کار با صرافی

تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس از نظر سهولت کار با صرافی نیز حائز اهمیت است زیرا کاربران ارزهای دیجیتال می توانند راحت تر با صرافی کار کنند، به طوری که ورود کاربران ارز دیجیتال به بازار برای انجام تراکنش ها و پرداخت ها آسان تر است. هزینه ها البته در این بین هدف سرمایه گذار از نظر زمان سرمایه گذاری و میزان سرمایه نیز می تواند در انتخاب نوع بازار مالی موثر باشد.

میزان نقدینگی

نکته دیگری که بین ارز دیجیتال و فارکس تفاوت ایجاد می کند، میزان نقدینگی در این دو بازار است. بازار فارکس قدیمی‌تر از بازار ارزهای دیجیتال است، بنابراین نقدینگی بیشتری نسبت به بازار ارزهای دیجیتال دارد.

پشتیبانی بازار

همانطور که گفته شد، برای حفظ امنیت در بازار فارکس، تمام دارایی های سرمایه گذاران توسط یک دولت مرکزی حمایت می شود. اما در بازار ارزهای دیجیتال، موضوع پشتوانه مبتنی بر یک شبکه غیرمتمرکز است. بنابراین بازار فارکس توسط دولت حمایت می شود و تمام معاملات بازار توسط دولت نظارت می شود. اما در بازار ارزهای دیجیتال هیچ سازمانی بازار را رصد نکرده و تمامی اطلاعات کاربران محرمانه است.

رقابت در بازار

تفاوت ارز دیجیتال و فارکس را نیز می توان از نظر رقابت بررسی و ارزیابی کرد. به این ترتیب همه سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال نیازی به رقابت با سرمایه گذاران دیگر ندارند، اما شرایط در بازار فارکس متفاوت است و همه معامله گران و شرکت ها در این زمینه رقابت شدیدی با یکدیگر دارند.

محل معاملات

یکی دیگر از عواملی که بین ارز دیجیتال و فارکس تفاوت ایجاد می کند، محل تراکنش ها است. هم در بازارهای ارز دیجیتال و هم در بازارهای مالی فارکس، خرید و فروش با استفاده از اینترنت امکان پذیر است، اما معاملات بازار ارز دیجیتال در صرافی ها انجام می شود، در حالی که معاملات بازار فارکس در پلتفرم های آنلاین انجام می شود.

یک حساب کاربری باز کنید

در بازار ارز دیجیتال، برای افتتاح حساب، باید در صرافی ثبت نام کنید. ایجاد یک حساب کاربری در صرافی مشابه وب سایت های دیگر است. برای این کار باید مراحل ارائه ایمیل، انتخاب رمز عبور و تایید آدرس ایمیل را طی کنید. پس از تکمیل ثبت نام در صرافی، تأیید هویت برای واریز الزامی است.

فرآیند افتتاح حساب فارکس باید در بروکر فارکس یا همان بروکر انجام شود که کار چندان سختی نیست و مشابه فرآیند مبادله است. برای انجام فعالیت های سپرده گذاری یا تراکنش ها، تایید هویت کاربر الزامی است. البته ممکن است مدارکی مانند مدارک شناسایی و آدرس نیز نیاز به اسکن باشد.

تعداد نمادها

تعداد توکن ها اولین تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس است، زیرا روزانه به تعداد توکن ها در بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال اضافه می شود، در حالی که تعداد محدودی جفت ارز در بازار فارکس وجود دارد، حتی با در نظر گرفتن کالاها و شاخص ها. . باب ها در مقایسه با توکن های بازار ارزهای دیجیتال بسیار کمتر هستند. معامله گران فارکس معمولاً روی جفت ارزهای اصلی (EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD، USD/CHF، USD/CAD، AUD/USD، NZD/USD) تمرکز می کنند. برخی از معامله گران نیز ترجیح می دهند با جفت ارزهای عجیب و غریب از جمله ارز اقتصاد در حال ظهور و ارز اصلی کار کنند.

یکی از دلایل این انتخاب، کارمزد بالای تراکنش ها و نوسانات بالای این جفت ارزها است. در بازار فارکس امکان داد و ستد شاخص های سهام مانند S&P 500 و کالاهایی مانند طلا، نقره و غیره وجود دارد که در حال حاضر بیش از 12000 ارز رمزنگاری شده در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

شباهت های ارز دیجیتال و فارکس

هماهنگی بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال با یکدیگر

مهمترین شباهت بازار فارکس و ارزهای دیجیتال این است که ارزش آنها نسبت به یکدیگر تغییر می کند. اگرچه بیت کوین یا ریپل هنوز در بین بسیاری از مردم به عنوان ارز قانونی شناخته نمی شوند، صرافی های فارکس نیز این گونه نیستند. بورس شیکاگو (CBOE) ارزهای دیجیتال را پذیرفته است و امکان معامله قراردادهای اختیار معامله مربوط به آنها را فراهم می کند. اگرچه این صرافی فقط از دسامبر 2017 تا مارس 2019 امکان داد و ستد معاملات آتی ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد، بورس کالای شیکاگو (CME) در حال حاضر قراردادهای آتی بیت کوین را ارائه می دهد.

بازارهای ارزهای دیجیتال و فارکس دارای نوسانات مشابهی هستند، بنابراین سرمایه گذاری در این بازارها را می توان یکسان در نظر گرفت. اگرچه برای تصمیم گیری عاقلانه در این دو بازار باید از استراتژی ها و شاخص های متفاوتی استفاده کرد، اما این دو ابزار مالی متقابل نیستند.

عدم تمرکز

تمرکززدایی یکی دیگر از مواردی است که باید هنگام انتخاب بین ارز دیجیتال یا فارکس در نظر گرفت. بازار ارز دیجیتال و فارکس یک بازار غیرمتمرکز است، یعنی هیچ مقررات خاصی بر بازار حاکم نیست. برخی از مردم فکر می کنند که forex.com یک تنظیم کننده مرکزی فارکس نیست بلکه فقط یک صرافی بسیار معروف است. تمرکززدایی به معنای بی ثباتی بازار نیست و سرمایه گذاران باید در هنگام سرمایه گذاری مراقب دارایی های خود باشند.

حرکات مشابه بازار

حرکات و رفتارهای اساسی پول در بازار فارکس در بازار ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. مفهوم عرضه و تقاضا در هر دو بازار نقش مهمی ایفا می کند، اگر خریداران یک ارز دیجیتال در مقایسه با فروشندگان آن قدرت بیشتری داشته باشند، قیمت آن ارز دیجیتال به طور کلی بالا می رود. هنگامی که فروشندگان قدرت بیشتری نسبت به خریداران دارند، نشان دهنده این است که بازار روند نزولی دارد و قیمت ارز دیجیتال مانند بازار فارکس در حال کاهش است.

جذب فوری اخبار توسط بازار نشان می‌دهد که هم بازار ارزهای دیجیتال و هم بازار ارزهای سنتی فوراً به شوک‌های بازار واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، اگر یک نهنگ 30 میلیون دلار بیت کوین را به ین ژاپن تبدیل کند، تأثیر قابل توجهی بر قیمت ارز دیجیتال خواهد داشت. همچنین، صحبت از جنگ در کاخ سفید باعث شد که برخی از جفت های فارکس ارزش را تغییر دهند.

مزایا و معایب بازار ارزهای دیجیتال

از مزایای بازار ارزهای دیجیتال می توان به ناشناس بودن، سهولت ورود به بازار، پتانسیل رشد بالا و افزایش پذیرش در جامعه اشاره کرد. از معایب این بازار می توان به نبود ضمانت نامه دولتی در خصوص حساب ها، نبود امنیت بازار، احتمال از دست دادن ارزش کامل یک ارز رمزنگاری شده و احتمال تاثیر اشتباهات فناوری ارز دیجیتال بر بازار اشاره کرد.

مزایا و معایب فارکس

بازار فارکس دارای مزایای بسیاری است که از جمله آنها می توان به ثبات، نقدینگی بالا، عدم زیان هنگفت، اقدامات مناسب در برابر کلاهبرداری و سرقت و همچنین مصونیت کارگزاران و دلالان از تقلب با کمک استانداردهای احراز هویت اشاره کرد. از معایب این بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد: امکان سودآوری بالا و کوتاه مدت، پیگیری آسان سود و مالیات توسط دولت ها، بالا بودن هزینه ها و پورسانت کارگزاران با توجه به دلال منتخب و همچنین احتمال وقوع حوادث غیرمنتظره سیاسی بر بازار. و باعث ضرر و زیان می شود.

نتیجه گیری

هر تراکنشی که در ارز دیجیتال یا بازار فارکس انجام شود می‌تواند هم ریسکی و هم سودآور باشد. بنابراین معامله در هر دو بازار می تواند برای سرمایه گذار مثبت یا منفی باشد. اما به طور کلی مهمترین تفاوت ارز دیجیتال و فارکس در ثبات و امنیت تراکنش ها نهفته است، زیرا بازار فارکس سابقه طولانی تری دارد و سطح قانون گذاری در آن واضح تر است.

بروکر فارکس چیست؟

  • ۰۲/۰۱/۰۴
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی