کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

متاورس و گردشگری

کاربردهای متاورس در گردشگری و آینده گردشگری در متاورژن
با گسترش فعالیت متاورس در زمینه های مختلف، کاربران زیادی با سلایق مختلف به سمت آن کشیده شده اند. یکی از حوزه‌هایی که متاورس در حال توسعه آن است، بحث متاورس در گردشگری است. با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند به صورت مجازی و سه بعدی به سفر و بازدید از نقاط مختلف جهان بپردازند. این توانایی نشان دهنده یک تحول بزرگ در زمینه سفر و گردشگری خواهد بود. در این مقاله درباره این موضوع صحبت می کنیم و با چالش ها و مزایای متاورس در گردشگری بیشتر آشنا می شویم.

آیا متاورس در گردشگری مفید است؟

ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که آیا از متاورس در گردشگری استفاده می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که همانطور که می دانید متاورس ترکیبی از دو کلمه Meta به معنای فراتر و Verse به معنای جهان است. در نتیجه، با کمک متاورس، می توانید عملاً در جای دیگری باشید و هیچ محدودیت فیزیکی وجود ندارد.

با این حال، با توسعه فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کاربر هنگام استفاده از Metaverse احساس می کند که در دنیای واقعی است. بنابراین یکی از کاربردهای متاورس، حوزه گردشگری است تا کاربر بتواند در مدت زمان کوتاهی به مکان های معروف دنیا سفر کرده و از آنها دیدن کند.

به گفته کارشناسان این حوزه، متاورس در گردشگری به عنوان کمکی برای فعالان این صنعت شناخته می شود. به این ترتیب می توانند از متاورس برای ارائه مجازی محصولات خود استفاده کنند. سایر کاربران یعنی مسافران می توانند با کمترین هزینه به کشورهای مختلف سفر کنند.

با این حال، این فناوری به اندازه سفرهای سنتی سرگرم کننده نخواهد بود و جای پیشرفت دارد. در قسمت های بعدی به کاربردهای متاورس در گردشگری و مزایا و چالش های آن می پردازیم.

کاربردهای متاورس در گردشگری چیست؟

حال در این قسمت به بررسی کاربردهای متاورس در گردشگری می پردازیم. وی در پاسخ به این سوال که متاورس در گردشگری چه کاربردهایی دارد؟ باید گفت همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، متاورس به عنوان ابزاری مفید برای بهره برداران این صنعت در گردشگری شناخته می شود.

به این ترتیب می توانند از متاورس برای ارائه مجازی محصولات خود استفاده کنند. به عنوان مثال آژانس ها و برندهای مسافرتی می توانند با استفاده از این فناوری بلیط سفر مجازی را بفروشند و خدمات خود را ارائه دهند. همچنین توسعه دهندگان می توانند با طراحی نقشه های مجازی از شهرها و مکان های دیدنی مختلف دنیا، کسب درآمد کرده و محصولات خود را به فروش برسانند. با این کار هزینه های مربوط به رندر نقشه های سه بعدی را دریافت خواهند کرد.

همچنین سایر کاربران، یعنی مسافران، می توانند با حداقل هزینه به کشورهای مختلف سفر کنند. هر کاربر این امکان را دارد که با استفاده از آواتار Metaverse شخصی خود به شهرها سفر کرده و با افراد دیگر در این شهرها تعامل داشته باشد. با گسترش بیماری کرونا در جهان، این فناوری بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته و بسیاری از پروازهای سنتی به حالت تعلیق درآمده است.

در نتیجه بسیاری از مردم در گردشگری به فناوری متاورس روی آورده اند. در حال حاضر، بسیاری از شرکت ها در حال توسعه زیرساخت های جدید بیشتری برای گسترش متاورس در گردشگری هستند. این فناوری بسیاری از هزینه های گزاف مربوط به سفر مانند خرید بلیط و ... را کاهش داده و روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

مهمترین مزیت متاورس در گردشگری چیست؟

در این بخش نوبت به بررسی این سوال می رسد که مهم ترین مزیت های متاورس در گردشگری چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که در قسمت قبل به بررسی کاربردهای متاورس در گردشگری پرداختیم. در این بخش برخی از مهم ترین مزیت های متاورس در گردشگری را فهرست و شرح می دهیم. برخی از این مزایا عبارتند از:

سهولت در انتخاب و رزرو مقصد: همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای متاورس در زمینه گردشگری این است که کاربر می تواند در مدت زمان کوتاهی به سفر و بازدید از مکان های معروف دنیا بپردازد. با کمک این فناوری می توانید مقصد را راحتتر انتخاب کنید و قبل از خرید بلیط این سفر را تجربه کنید. در نتیجه محدودیتی برای رزرو و انتخاب مقصد وجود نخواهد داشت. این بدان معناست که قبل از خرید، مکان های مختلفی را که قرار است به آن سفر کنید، مقایسه کنید.
سهولت پرداخت: یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت های این فناوری، روش پرداخت آسان و راحت است. با شیوع کرونا، این پرداخت ها روز به روز رونق بیشتری پیدا می کند. در نتیجه، کاربران توانسته‌اند پرداخت‌های خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال و NFT انجام دهند. از این پرداخت ها نیز در این فناوری استفاده می شود.
تعامل و ارتباط نزدیک‌تر بین کاربران: این ویژگی تماس‌ها را راحت‌تر و از راه دور می‌کند و محدودیت‌های مکان را حذف می‌کند. یکی از این فناوری ها هولوگرام است که امکان تعامل نزدیک با افراد را فراهم می کند.
تجربه بهتر در سفرهای کاری: یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این فناوری کمک به شرکت ها برای تسهیل سفرهای کاری برای کارکنان خود است. این روش هزینه های سفر را کاهش داد و از صرف زمان و انرژی زیاد جلوگیری کرد.

متاورس به زبان ساده چیست؟

  • ۰۱/۱۲/۲۳
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی