کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

خطرات متاورس

چالش ها و خطرات Metaverse

درست است که متاورس باعث می شود حضور در هر محیطی را تجربه کنید، اما قطع ارتباط با دنیای واقعی می تواند سلامت روان شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

خطرات متاورس چیست؟

مزاحمت سایبری، مسائل مربوط به سلامت روان، سرقت هویت، جمع‌آوری غیرمجاز داده‌ها توسط برخی شرکت‌ها و حملات باج‌افزاری

1. مشکل در شناسایی و شناسایی در متاورس

در دنیای واقعی، شناسایی افراد بسیار ساده تر از دنیای مجازی است. برای مثال این صفحات اینستاگرام را تصور کنید. وقتی طرف می تواند هر نامی را که دوست دارد انتخاب کند، یک عکس متفاوت با جنسیت خود انتخاب کند، دیگر چه انتظاری از متاورس می توانیم داشته باشیم!

چه عناصری واقعاً قرار است هویت یک فرد را بسازند؟
چگونه هویت خود را ثابت کنیم؟
چگونه به هویت دیگران در متاورس اعتماد دارید؟
آیا می توانیم به آواتارها، صداها و تصاویر افراد در متاورس اعتماد کنیم؟
و...

2. امنیت داده ها و اطلاعات یکی از خطرات متاورس است

اگرچه شرکت ها و سازمان ها همواره در حال بهبود سیستم های امنیتی خود هستند، اما حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها به یک نگرانی مهم برای کاربران محیط های آنلاین تبدیل شده است. برای اینکه به راحتی وارد این دنیا شوید باید از جدیدترین روش های امنیتی استفاده کنید. روش هایی که همتراز با سطح پیشرفته در متاورس هستند.

بهتر است از امنیت هویت و دارایی خود در دنیای مجازی اطمینان حاصل شود. به عنوان مثال، کاربران برای ورود به Metaverse و ایمن نگه داشتن آن باید اطلاعات شخصی بیشتری ارائه دهند و البته مطمئن شوند که این اطلاعات سالم بمانند!

3. ارز و سیستم های پرداخت متاورس

احتمالا با ارز دیجیتال آشنایی دارید. بیت کوین، اتریوم و غیره که روش های جدیدی برای پرداخت آنلاین ایجاد کرده اند. وقتی صحبت از معاملات می شود، صرف نظر از نوع ارز و بازار درگیر، توسعه یک سیستم معاملاتی جدید و منحصر به فرد بسیار مهم است. چالش اصلی این است که کاربران به آن اعتماد کنند و در مورد خرید و فروش در دنیای NFT و ارزهای دیجیتال احساس امنیت کنند.

4. خطرات اموال و دارایی ها در متاورس

وقتی در مورد یک دنیای مجازی کامل صحبت می کنیم که در آن می توانید مانند دنیای واقعی با افراد دیگر تعامل داشته باشید، به مجموعه ای از اقلام و دارایی ها نیاز خواهید داشت! NFT ها (توکن های غیرقابل تعویض) اخیراً محبوبیت زیادی به دست آورده اند و در سال 2021 خبرساز شده اند.

سرمایه گذاران و کاربران بیشتری جذب دارایی ها و توکن های دیجیتال می شوند. خرید و فروش این دارایی ها نیازمند یک سیستم یکپارچه مانند بلاک چین است.

بلاک چین برای تایید دارایی های مجازی در متاورس استفاده می شود. این سیستم امنیت بیشتری را برای تراکنش ها ایجاد کرده است. قراردادهای هوشمندی که بر روی پلتفرم بلاک چین اجرا می شوند، جایی برای ترس باقی نمی گذارند.

5. از دست دادن تماس انسانی

اینترنت ارتباط را بسیار آسان کرده است. اما از سوی دیگر به تدریج روابط نزدیک و صمیمی را به چالش کشیده است. وقتی یک شکلک بوسه جایگزین یک بوسه واقعی می شود، وقتی به جای تخلیه خشم، برچسب صورت قرمز و عصبانی می فرستیم، بسیاری از احساسات خود را سرکوب می کنیم.

این مشکلات با توسعه متاورژن آشکارتر می شود، دنیایی که به جای اشیاء فیزیکی، هولوگرام های افراد در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

6. از دست دادن مفهوم زمان و مکان در متاورس

اگر دنیای واقعی را با محیط مجازی مقایسه کنیم به تفاوت مفهوم زمان در این دو فضا پی می بریم. متاورس ذهن ما را از گذر زمان منحرف می کند و ما متوجه گذر زمان نمی شویم. می توان ساعت ها بدون نوشیدن، خوردن یا حتی دفع مواد زائد سپری کرد! روی مبل بنشینید و از دنیای واقعی دور شوید.

غوطه ور شدن در این دنیایی که ممکن است بی پایان تکامل یابد، مفهوم مکان را نیز به چالش می کشد. درک کل این فضا و اطلاعات بی شماری که از آن دریافت می کنیم برای ما خستگی ذهنی بیش از حد خواهد بود.

متاورس به زبان ساده چیست؟

  • ۰۱/۱۲/۲۱
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی