کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

آیا متاورس یک تهدید است؟

محیط های مجازی اغلب کمپین های شایعه پراکنی، جاسوسی و حتی نظارت را ترویج می کنند. مبارزه برای کنترل زیرساخت فیزیکی متاورس می تواند به تشدید درگیری های جهانی منجر شود. ماهیت فراملی و غیرمتمرکز فرا وجه ها (جایی که مرزهای دنیای واقعی کمتر به هم مرتبط هستند) می تواند نحوه نگرش و تعامل مردم با دولت-ملت ها را تغییر دهد. عدم پیش بینی این احتمالات ممکن است سیستم جهانی را در معرض خطر جایگزین شدن با یک سیستم مجازی یا تغییرات جدی قرار دهد.

تئوری توطئه و متاورس

امروزه Metaverse موضوع داغی است و تقریباً در همه جا دیده می شود. تعداد مخاطبان کنسرت مجازی در حال شکستن رکورد است. طراحان رده بالا و مشهور جهانی لباس های مجازی می فروشند. بازی های موبایلی مبتنی بر بلاک چین به منبعی برای امرار معاش مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. بسیاری از نمونه‌های نزدیک به یک متاورس کامل، بازی‌های فراگیر مانند Fortnite، Minecraft، و Roblox هستند که بازیکنان می‌توانند در یک دنیای مجازی معاشرت کنند، خرید کنند و در رویدادها شرکت کنند.
اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بازی‌های آنلاین چند نفره می‌توانند به انتشار اطلاعات نادرست و تئوری‌های توطئه کمک کنند. بازیکنان می توانند از ابزارهای ارتباطی درون بازی برای انتشار شایعات یا "اخبار جعلی" استفاده کنند و دیگران را به روش هایی که ردیابی آنها دشوار است هدف قرار دهند. متاوره می تواند به رژیم های دیکتاتوری یا گروه های افراطی اجازه دهد تا یک گام فراتر بروند. لایه های غوطه ور متن، صدا و تصاویر در محیط های مجازی راه های جدید و قانع کننده ای را برای پخش محتوای گمراه کننده یا افراطی ارائه می کنند.

جاسوسی و نظارت در متاورس

در محیط‌هایی که افراد را می‌توان با آواتارهای مستعار نشان داد، تشخیص اینکه در هنگام دریافت چنین اطلاعات حساسی به چه کسی اعتماد کنیم دشوار می‌شود. این می تواند راه را برای دوران جدیدی از جاسوسی هموار کند. جاسوسی دیجیتال قبلاً توسط ده ها کشور برای دسترسی به مالکیت معنوی تجاری، فناوری نظامی خصوصی و اطلاعات شخصی و مالی استفاده شده است. متاوره، که تقریباً هر جنبه ای از زندگی از جمله کار، روابط، دارایی و هویت را در بر می گیرد، می تواند در برابر سوء استفاده یا دستکاری از سراسر جهان آسیب پذیر باشد. ایالت ها و شرکت ها به طور یکسان می توانند از متاورس برای اعمال نظارت پیچیده تر استفاده کنند.

تجاوز احتمالی به حریم خصوصی

برخی از کشورها قبلاً از فناوری تشخیص چهره برای نظارت بر رفتار افراد استفاده کرده اند. شرکت ها همچنین از آن برای باز کردن قفل دستگاه یا نمادهای متحرک استفاده کرده اند. ترکیب آن با متاورس می‌تواند آن و مسائل مربوط به حریم خصوصی را که ارائه می‌کنند فراگیرتر کند. اگر از این فناوری بهره برداری شود، Metaverse به راحتی می تواند برای نظارت بر همه شرکت کنندگان در سراسر جهان استفاده شود. حتی زیرساخت‌های فیزیکی متاورس نیز احتمالاً آسیب‌پذیری‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

مشکلات زیرساختی متاورس

طیف وسیعی از فناوری‌ها، از جمله سخت‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری، و ابزارهای پرداخت، از عملکرد Metaverse پشتیبانی می‌کنند. کشورهایی که کنترل این فناوری ها را حفظ کنند، نفوذ بین المللی قابل توجهی خواهند داشت. درست مانند کشورهایی که امروزه چیزهایی مانند مسیرهای حمل و نقل هوایی و زمینی یا منابع نفتی را کنترل می کنند. چین به لطف ابتکار راه ابریشم دیجیتال که سیستم های مخابراتی در برخی کشورها را تامین مالی می کند، می تواند به طور موثری ستون فقرات متاورزها را در بسیاری از نقاط جهان کنترل کند.
تایوان، که بر صنعت نیمه هادی ها در حمایت از نیازهای محاسباتی تسلط دارد، احتمالاً به یک هاب در صحنه جهانی تبدیل خواهد شد. این نوع زیرساخت فیزیکی به نوبه خود در برابر هک و اختلالات زنجیره تامین آسیب پذیر خواهد بود. اگر مردم دارای دارایی باشند یا در ماوراء جهان امرار معاش کنند، کمبود تجهیزات یا قطع خدمات می تواند معیشت شهروندان را تهدید کند یا ثبات اجتماعی را تضعیف کند.

مزایای متاورس چیست؟

با وجود این تهدیدات، متاورس همچنین قدرت تغییر امور جهانی را به سمت بهتر شدن دارد. دیپلماسی بین المللی را می توان به همین راحتی در سفارتخانه های مجازی انجام داد. کشورهای کوچکتر و ضعیف‌تر ممکن است خود را در زمین بازی مساوی‌تری بیابند و بهتر بتوانند در تصمیم‌گیری جهانی در ترکیب باقی بمانند یا شاید اتحادهای جدیدی ایجاد کنند. محیط های مجازی نیز برای فعالانی که در برابر اقتدارگرایی دیجیتال مقاومت می کنند، نویدبخش بوده است. در Minecraft، گزارشگران بدون مرز کتابخانه‌ای بدون سانسور تنظیم کرده است که در آن کاربران می‌توانند محتوای نویسندگان مخالف سانسور شده در کشورهایی مانند عربستان سعودی، روسیه و ویتنام را مشاهده کنند. روحیه احتمالاً وعده جدیدی از آزادی و شفافیت را در فراسوی مرزها به ارمغان خواهد آورد.

فرصتی برای تغییر نظم جهانی برای ساختن جهانی بهتر

اگر فراجهان به اندازه ای که برخی پیش بینی می کنند گسترده شود، می تواند جوامع مجازی، شبکه ها و اقتصادهایی را که از مرزها و هویت های ملی فراتر می روند، تقویت کند. افراد ممکن است روزی از سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز با سیاست‌های مخالف سیاست خارجی کشورشان آگاه شوند. چنین تجربه ای می تواند اساساً نگرش به امور ژئوپلیتیک را تغییر دهد. متاوره ممکن است در داستان های علمی تخیلی متولد شده باشد، اما این به ما بستگی دارد که آینده ای را بر اساس واقعیت ظاهری بنویسیم.

متاورس به زبان ساده چیست؟

  • ۰۱/۱۲/۲۰
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی