کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

بازی متاورس چیست؟

متاورس اساساً یک بازی ویدیویی سنتی با چند تفاوت در ساختار آن است.

استفاده از فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال، توکن های غیر سنتی NFT و ویژگی هایی مانند کسب درآمد در فضایی خارج از دنیای واقعی از تفاوت های اصلی این بازی ها با بازی های ویدیویی قدیمی است.

همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از ارزهای رمزپایه در بدنه این نوع بازی ها به طور طبیعی باعث کسب درآمد می شود و پاداش این بازی ها نیز ارزهای رمزنگاری شده خواهد بود.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که بازی های متاورس چیزی بیش از بازی های ویدیویی معمولی هستند. نوع تجربه در این بازی ها به قدری متفاوت است که در نگاه اول متوجه این تفاوت ها خواهید شد.

مفهوم و بازی متاورس

علاوه بر سبک متفاوت، هر بازی دارای سیاست اقتصادی متفاوتی با ارز رمزنگاری شده خاص خود است که تمام عملکردهای بازی به آن بستگی دارد.

اگرچه مفهوم پشت بازی های Metaverse حتی برای بسیاری از گیمرها جدید است، اما این نوع بازی ها ارزش امتحان کردن را دارند.
بهترین بازی های متاورس در حال حاضر
در ادامه این مقاله تعدادی از بهترین بازی های متاورس را در حال حاضر معرفی خواهیم کرد. فقط توجه داشته باشید که رتبه بندی هر بازی متاورس نوشته شده بر اساس رتبه یا کیفیت آن نیست.

Sandbox

Sandbox یکی از محبوب ترین متاورس Play-to-Earn در بازار است.

در دنیای sandbox مجازی، کاربران می توانند زمین، ملک یا آواتار خود را ایجاد کنند و هر کاری را که دوست دارند در این دنیای فانتزی قابل تنظیم انجام دهند یا آنها را با هم معامله کنند.

این پروژه از ابتدا بر روی پلتفرم بلاک چین اتریوم ساخته شد. نکته جالب در مورد Sandbox این است که کاربران این بازی Metaverse می توانند با خرید و فروش دارایی های درون بازی با رمز بومی این پروژه یعنی ارز دیجیتال SAND کسب درآمد کنند.

Sandbox توسط Pixowl طراحی و پیاده سازی شده است و هدف آن انقلابی در صنعت بازی های ویدیویی سنتی است.

در Sandbox، هر کاربر کنترل کاملی بر بازی و دارایی های خود دارد و توسعه دهندگان بازی در این فرآیند دخالتی ندارند.
با وجود اینکه این پروژه هنوز در مراحل اولیه توسعه است و نسخه نهایی آن هنوز منتشر نشده است، اما توانسته گیمرهای زیادی را به خود جذب کند.

Sandbox به لطف ویژگی های جذاب خود، مانند ارائه مالکیت واقعی به سازندگان محتوا از طریق توکن های غیر فلزی، توانسته است بسیاری از کاربران فعال را از بازی های محبوبی مانند Minecraft و Roblox جذب کند.

مهمترین و بارزترین ویژگی sandbox قابلیت شخصی سازی و توسعه مینی گیم های این بازی است. در کنار این ویژگی، قرارداد هوشمند و ویژگی پشتیبانی بلاک چین تجربه ای ناب را در اختیار کاربران قرار می دهد.

نقطه قوت

وجود پروتکل غیرمتمرکز برای تسهیل خرید، فروش و تجارت دارایی های مختلف در بازی
ارائه طیف گسترده ای از محصولات برای کمک به ایجاد حس تجربه کاربری
داشتن سلطنت آزاد با حفظ کد اصلی پروژه SAND
جامعه کاربر آگاه

نقاط ضعف

توکن های ضعیف ارز دیجیتال شن
مخاطب هدف محدود
عدم ارسال نسخه کامل مدت‌ها پس از انتشار آلفا

Oxy Infinity

شاید جالب ترین و محبوب ترین بازی Metaverse در حال حاضر Oxy Infinity باشد. Oxy-Infinity را می توان به عنوان تقابل و ادغام فناوری ارزهای دیجیتال و بازی های ویدیویی در یک پلتفرم واحد دانست که تجربه ای منحصر به فرد و سرگرم کننده از مبارزه با هیولاهای کوچک را در فضایی محدود برای هر کاربر فراهم می کند.

این بازی همچنین به دلیل متاورس بودن و ساخت فناوری بلاک چین قادر به کسب درآمد نیز می باشد.

اگرچه این پروژه از سال 2018 فعال بوده است، اما با گسترش اپیدمی کرونا و جذابیت تم متاورس به قدری محبوبیت پیدا کرده است که سال گذشته کد اصلی این بازی 25 هزار درصد رشد کرد. البته پس از سقوط بازار در چند ماه گذشته به همراه هک رونین بریج، ارز دیجیتال بومی این شبکه یعنی ارز دیجیتال AXS با افت قیمت مواجه شد.
پس از شیوع اپیدمی کرونا در فیلیپین، بسیاری از مردم این کشور شغل خود را از دست دادند و این فرصتی شد برای ورود به بازی متاورز کسب درآمد. ورودی ای که سود خوبی برای مردم فیلیپین به همراه داشته است.

Oxy Infinity از نظر ساختار و نوع شباهت زیادی به بازی Pokemon دارد که در آن باید شخصیت های خیالی به نام Oxy را جمع آوری کنید و پس از بزرگ شدن با افراد دیگر به مبارزه بپردازید.

کاربران می توانند با ایجاد تیمی از اکسی ها با سایر اکسی ها مبارزه کنند و پس از برنده شدن در هر نبرد، جوایز ارزهای دیجیتال را از بازی دریافت کنند. این جوایز به دو بخش تقسیم می‌شوند: توکن‌های اصلی بازی و توکن‌های غیر بازی برای Oxy.

نقطه قوت

هر Oxy NFT در نظر گرفته شده است
اکوسیستم و اقتصاد قوی
قابلیت کار بر روی کامپیوتر و موبایل
به روز رسانی مداوم

نقاط ضعف

امنیت ضعیف در شبکه رونین
بیش از حد برآورد هر اکسی
محدودیت در تولید درآمد

متاورس به زبان ساده چیست؟

  • ۰۱/۱۱/۲۳
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی