کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

اخبار مربوط به متاورس به میلیاردر زاکربرگ محدود نمی شد. یک ماه قبل از رونمایی موسس فیس بوک، شرکت بازی سازی (Epic Games) نیز اعلام کرد که یک میلیارد دلار سرمایه برای طراحی متاورس جمع آوری کرده است...! حتی مدیر عامل مایکروسافت در ماه می 2021 اعلام کرد که این شرکت در حال تشکیل یک متاورس تجاری است! همین خبر کافی بود تا اصطلاح متا تبدیل به داغ ترین واژه این روزهای مجامع علمی و فناوری شود! اما باید توجه داشت که متاورس کلمه جدیدی نیست! اصطلاح متاورس اولین بار در سال 1992 توسط نیل استفنسون، نویسنده رمان های علمی تخیلی ابداع شد و در رمان تصادف برفی نیز از آن استفاده شده است. متاورس به زبان ساده چیست؟

صنعت ساختمان متاورس

بدون شک متاورس داغ ترین کلمه در صحنه فناوری است، کلمه ای که تمام صنایع را با خود همراه کرده است. ساختمان، معماری و طراحی باید با فناوری‌های دنیای امروز و به‌ویژه متارورس برای بقا و رشد آنها همراه باشد.
برای سالیان متمادی، اینترنت یک فهرست دو بعدی از پیوندها در نظر گرفته می شد. حالا با تجربیات سه بعدی، جذابیت آن جذاب تر خواهد شد. این روش کار، خرید و زندگی ما را تغییر خواهد داد. نقش معماران در این فناوری جدید مهم است و می‌توانند در شکل‌دهی و رواج مفهوم متاورس در عرصه معماری مؤثر باشند.

معماری و طراحی فضاهای مجازی

Metaverse به محتوای عالی زیادی نیاز دارد تا کاربران را سرگرم کند. مانند شهر بازی، سینما، کنسرت، کازینو، مدارس، کنفرانس های مجازی و هر چیزی که می توانید نام ببرید. برای معماران، متاورس یک عرصه معتبر پر از امکانات و شهری بدون محدودیت های دنیای فیزیکی است. آنها می توانند طرح های منحصر به فرد مبتنی بر NFT را برای افرادی که می خواهند دارایی های بی نظیری داشته باشند ایجاد کنند. در Metaverse and Architecture، سازندگان همچنین می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی مانند شهرها، ساختمان‌ها، مبلمان، مجسمه‌ها، ابرهای نقطه‌ای، سازه‌ها و غیره را ایجاد کنند. همچنین می‌توانند آن را چندین برابر به دنیای مجازی، بازی‌ها و فیلم‌ها بفروشند.

این فضا بسیار شبیه به محیط کاری است که هنرمندان در یک بازی یا فیلم از آن استفاده می کنند. علاوه بر طرح های ثابت، معماران می توانند فرمول هایی نیز ایجاد کنند. با استفاده از این فرمول‌ها، کاربران می‌توانند پارامترها را برای تولید نتایج متفاوت، مانند متن «ملخ» یا دارایی‌های دیجیتال هودینی تغییر دهند.

توسعه کار معماران

احتمالاً بسیاری از معماران بر همین عقیده هستند که بسیاری از نقشه ها و نقشه های آنها فقط روی کاغذ مانده و اجرا نمی شود. این امکان وجود دارد که آنها به دلایل مختلف از کار خود رها شوند. اکثر آنها از همکاری محدود با مشتریانی که به طور کامل از ایده ها و طرح های آنها حمایت می کنند، شکایت دارند. همچنین یافتن کارفرمایانی که پرداخت های خود را به موقع و به طور کامل انجام دهند دشوار است. در دنیای مجازی، معماران می توانند خدمات و روش های کاری خود را به روز کنند. به گونه ای که باعث می شود محصولات یا خدمات خود را در اندازه بزرگتر به مشتریان عرضه کنند. از این به بعد ارائه خدمات یک به یک منطقی نخواهد بود.

معماران می توانند از معنای سکه غیرقابل تقسیم به بهترین شکل استفاده کنند. توکن ها (NFT) یکی از اجزای اصلی اقتصاد دیجیتال مبتنی بر بلاک چین (با حق امتیاز) هستند! این بدان معناست که هر بار طرحی از یک معمار به یک متقاضی جدید فروخته می شود. خالق این طرح می تواند درصدی از سود فروش را بگیرد. NFT ها امکان ایجاد طرح های معماری منحصر به فرد را فراهم می کنند که توسط خالق آنها قابل فروش باشد. همچنین می‌تواند توسط هر کسی در بلاک چین (پلتفرمی برای ذخیره اطلاعات) که روی آن میزبانی می‌شود، احراز هویت شود.

آخرین کلمه برای معماری در متاورس

وجود معماران برای قرن ها و همیشه در ساخت و ساز اصلی دنیای واقعی رنگارنگ بوده است! آنها اکنون می توانند به عنوان پلی بین دنیای واقعی و دنیای مجازی عمل کنند. متاورس بدون شک فرصتی عالی و بی حد و حصر برای معماران است، جدا از هر گونه محدودیت دنیای واقعی. می دانیم که فناوری و روش های جدید درهای موفقیت و پیشرفت را به روی شرکت ها و صنایع باز می کند. حالا نوبت به زیرکی معماران رسیده است. آنها می توانند فرصت را غنیمت بشمارند، زیرا آغازگر معماری در این دنیای مجازی مطمئناً شرکت های موفق و نمونه در آینده خواهند بود.

  • ۰۱/۱۱/۱۷
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی