کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

با عینک متاورس آشنا شوید

عینک متاورس به طور کلی به ترکیبی از عینک واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) اشاره دارد که برای تجربه دنیای مجازی و برقراری ارتباط در چنین دنیایی طراحی شده است.

متاورس به زبان ساده در واقع به معنای فراتر از جهان است و این عینک متاورس راه شما برای ورود به این جهان است و وظیفه اصلی این عینک شبیه سازی دنیای واقعی است. همانطور که گفته شد عینک متاورس نوع جدید و پیچیده ای از عینک نیست و به عبارت ساده تر ترکیبی از عینک واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که برای درک بهتر این عینک ها مروری کوتاه بر واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده می باشد. (AR) ضروری است.) بنابراین می توانید راحت تر با مفهوم عینک متاورس ارتباط برقرار کنید:

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی که ما آن را با نام اختصاری VR می شناسیم در واقع فناوری است که در آن یک محیط مجازی در مقابل چشمان شما قرار می گیرد و در چنین محیطی قادر خواهید بود با حرکت سر خود با این محیط مجازی ارتباط برقرار کرده و با آن ارتباط برقرار کنید. و بدن همانطور که شما انجام می دهید. به عبارت دیگر، با کمک ابزارهایی که برای واقعیت مجازی طراحی شده اند، می توانید این دنیای مجازی را به صورت ملموس مشاهده کنید و کیفیت این جهان به قدری بالاست که مغز شما پس از مدتی می پذیرد که در چنین دنیایی وجود داشته باشد.

ناگفته نماند که محیط چنین واقعیت های مجازی با تصاویر سه بعدی و ویدئوهایی با گرافیک بسیار بالا پوشیده شده است که با کمک اپلیکیشن های خاص ایجاد شده اند. نحوه کار عینک های واقعیت مجازی به این صورت است که آنها را به صفحه نمایش متصل می کنید و در نهایت با قرار دادن این عینک بر روی چشمان خود فضا را متفاوت می بینید.

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده که ما آن را با نام اختصاری AR می شناسیم، در واقع راهی برای انسان ها برای برقراری ارتباط بیشتر با محیط اطراف خود است. واقعیت افزوده با افزودن اطلاعات و ویژگی های خاص به محیط ما، روند شناخت و درک محیط را افزایش می دهد و افراد سریعتر عمل می کنند. به عبارت دیگر می دانیم که انسان ها با کمک حواس خود با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می کنند و واقعیت افزوده این حواس را بسیار تقویت می کند.

اگر بخواهیم مفهوم ساده تری از ابزارهای واقعیت افزوده را معرفی کنیم، باید بگوییم که واقعیت افزوده در واقع ترکیبی همزمان از دنیای واقعی و تصاویر مجازی است که ضمن حفظ واقعیت فعلی، یک سری اطلاعات دیگر را نیز نشان می دهد که توسط یک تصویر

می توان گفت که مفاهیم واقعیت افزوده و فرا وجه مشترکات مفهومی زیادی دارند; چرا که هر یک از این فناوری ها سعی در یکپارچه سازی محیط واقعی و مجازی به صورت کاملا طبیعی دارند. در واقعیت افزوده همانطور که از نامش پیداست چیزی به دنیای واقعی اضافه می شود که با کمک ابزارها می توانید آن را ببینید.

تفاوت عینک واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

عینک های واقعیت افزوده لنزهای شفاف تری دارند بعد از اینکه این عینک را روی چشمان خود قرار دادید، همچنان می توانید محیط اطراف خود را ببینید، به عبارت ساده تر، این عینک ها یک لایه دیجیتالی درست در مقابل چشم انسان قرار می دهند. این عینک ها به گونه ای طراحی شده اند که مانند عینک های معمولی به راحتی در محیط های مختلف در دست گرفته و استفاده می شوند. در این میان عینک های VR به گونه ای طراحی شده اند که پس از قرار دادن آن بر روی چشمان خود، خود را در محیطی متفاوت می بینید و نمی توانید محیط واقعی اطراف خود را ببینید.

همه این موارد را توضیح دادیم تا به شما بگوییم عینک متاورس تمام فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با هم ترکیب کرده و مفهوم جدیدی به نام واقعیت ترکیبی را تشکیل داده است.

اگرچه عینک های متاورس در مقایسه با سایر عینک های مدرن مزایای زیادی دارند. اما این عینک ها محدودیت هایی نیز دارند و به دلیل جدید بودن این عینک ها ممکن است توزیع این عینک ها کمی بیشتر طول بکشد و عینک های متاورس به راحتی برای همه قابل دسترسی نیست.

عینک متاورس چگونه کار می کند؟

انواع خاصی از عینک های متاورس وجود دارند که با محدود کردن نماها از محیط اطراف کار می کنند، در واقع این عینک های متاورس با کمک چندین دوربین تعبیه شده در جلوی عینک از محیط اطراف عکس می گیرند و سپس آن ها را تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل داده ها را اضافه می کند. عناصر آن اطلاعات و آماده سازی آن برای پخش. ناگفته نماند که نوع دیگری از عینک متاورس وجود دارد که در این نوع اخیر به هیچ وجه محدود به دید کاربر نیست و تنها توسط چند سنسور محیط اطراف آنالیز شده و بر روی صفحه نمایش به کاربر نشان داده می شود.

  • ۰۱/۱۱/۱۶
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی