کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

سرمایه گذاری بر روی متاورس یکی از موضوعاتی است که این روزها دنیای مجازی را زیر و رو کرده است. از آنجایی که سرمایه گذاران علاقه زیادی به فضاهای بکر دارند، می بینند که آینده این دنیا برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

سرمایه گذاری در متاورس چیست؟

در حال حاضر، Metaverse یک دنیای چند میلیارد دلاری است که زمینی حاصلخیز و بکر برای سرمایه گذاری است. می توان گفت سرمایه گذاری در متاورس یک فرصت جدید و جذاب است اما یکی از پر ریسک ترین روش های سرمایه گذاری به حساب می آید.

انسان برای ساختن دنیای مجازی قوانین دنیای واقعی را به عاریت گرفته است و به همین دلیل قوانین سرمایه گذاری در دنیای واقعی در دنیای مجازی نیز اعمال شده است. به همین دلیل، در Metaverse، می‌توانید سرمایه‌گذاری‌هایی مشابه دنیای واقعی انجام دهید و دارایی‌های مختلفی مانند سهام، زمین‌های مجازی، NFT، ارز دیجیتال و موارد دیگر را خریداری کنید. از طرفی بسیاری از شرکت های معروف در این دنیای مجازی حضور دارند و شما می توانید یکی از سهامداران مجازی این دنیا باشید.

این دنیا نیز مانند هر دنیای جدید پر از اتفاقات شگفت انگیز و شگفت انگیز است. به عنوان مثال، آیا تا به حال فکر کرده اید که پست کردن در شبکه های اجتماعی می تواند شغلی پردرآمد باشد؟ در دنیای متاورس باید منتظر چیزهای عجیب تری باشید. چندی پیش، P-Ape، کلکسیونر NFT، 450000 دلار برای خرید زمین در اطراف ملک مجازی اسنوپ داگ پرداخت کرد.

سرمایه گذاری در متاورس ممکن است در حال حاضر احمقانه به نظر برسد، اما در آینده به واقعیتی ناگوار و حتی دست نیافتنی تبدیل خواهد شد. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که جهان متاورس در حال رشد است. به عنوان مثال، تحلیلگران بلومبرگ گفتند که ارزش کل متاورس ها تا سال 2024 به حدود 800 میلیارد دلار خواهد رسید.

این در حالی است که امروز فیسبوک یا متا ۵۶۲ میلیارد دلار و گوگل ۸۶۳ میلیارد دلار ارزش دارند. این بدان معناست که در کمتر از دو سال، دنیای مجازی متاورس به رقیب شماره یک غول اینترنتی امروزی گوگل تبدیل خواهد شد. با این حال، متاورس هنوز مکان امنی برای سرمایه گذاری نیست و باید آرام آرام وارد آن شد و دارایی های ارزشمند را وارد این دنیای پرخطر نکرد.

آیا می توانیم در متاورس نیز سرمایه گذاری کنیم؟

خوشبختانه، دنیای متاورس دنیایی دموکراتیک است. این بدان معنی است که هر کسی می تواند دارایی های رمزنگاری شده را بخرد یا آنها را با دیگران به اشتراک بگذارد. برخلاف سرمایه گذاری در دنیای واقعی، هیچ مرز جغرافیایی در متاورس وجود ندارد و هر کسی می تواند در زمین خود سرمایه گذاری کند.

با این حال، این سرمایه گذاری ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. از آنجایی که این دنیا هنوز توسعه نیافته است، مکان مناسبی برای سرمایه گذاری سرمایه های کلان و مهم نیست. شما می توانید با پول کمتر در این دنیا کار کنید. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در Metaverse وجود دارد که در زیر به برخی از این روش های محبوب پرداخته شده است.

روش های سرمایه گذاری در متاورس

برای درک چگونگی سرمایه گذاری در متاورس، باید خود را با راه های سرمایه گذاری در این دنیا آشنا کنیم. فرصت های زیادی در این دنیا پیش روی شماست و می توان گفت بسیاری از این روش ها پیچیده نیستند. در زیر 6 مورد از محبوب ترین آنها را ارائه کرده ایم.

خرید سهام متاورس

همانطور که گفتیم، شرکت هایی که وارد متاورس شده اند می توانند در آینده سودآور باشند. یکی از ساده ترین راه های سرمایه گذاری در این دنیا خرید سهام این شرکت هاست. یکی از مهم ترین و اصلی ترین این شرکت ها متا یا همان فیسبوک سابق است.

این شرکت اخیرا پروژه Horizon Worlds را معرفی کرده است که یک پلتفرم واقعیت مجازی متاورس است. Horizon Worlds فرصتی را برای کاربران فراهم می کند تا با آواتارهای نیم تنه بدون پا تعامل داشته باشند و بازی کنند.

متا گفت که می خواهد 10 میلیارد دلار تنها در سال 2022 برای پروژه های متاورس هزینه کند. جالب است بدانید که در دنیا پروژه های بیش از یک میلیارد دلار در زمره پروژه های بزرگ طبقه بندی می شوند.

با این محاسبه می توان گفت که سهام شرکت غول پیکر متاورس متا می تواند در آینده نزدیک بسیار ارزشمند شود. به غیر از متا، شرکت های دیگری نیز وارد متاورس شده اند و می توان به آینده آنها خوش بین بود. در ادامه به معرفی معروف ترین آنها می پردازیم.

مایکروسافت؛ Minecraft and Mesh: مایکروسافت با دو پروژه بازی آنلاین Minecraft و دستیار کاری و ارتباطی Mesh وارد دنیای متاورس شد. از سوی دیگر، مایکروسافت با هدست واقعیت مجازی Hololens خود نقش مهمی در متاورس خواهد داشت.
سونی؛ هدست واقعیت مجازی: سونی با هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وارد این دنیا شد.

HP: HP با هدست واقعیت مجازی Reverb خود نقش مهمی در دنیای مجازی Metaverse ایفا خواهد کرد.

شرکت های دیگری مانند آمازون، انویدیا، کوالکام، پلتفرم متاورس Roblox و بسیاری دیگر نقش مهمی در این دنیای مجازی خواهند داشت.

ارز دیجیتال متاورس را بخرید

یک راه ساده دیگر برای سرمایه گذاری در متاورس، خرید ارز دیجیتال است. برای سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال متاورس، فقط باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید. می‌توانید بزرگترین سرمایه‌گذاران را در بازار ارزهای دیجیتال متاورس در هر صرافی پیدا کنید. برای مثال توکن MANA در Destnetraland و SAND در sandbox یا BLOK Blocktopia و AXS در بازی Oxy Infinity از مهمترین ارزهای متاورس هستند. با بلوغ بیشتر متاورس، ارزش توکن های منحصر به فرد این دنیا بدون رشد رشد نخواهد کرد.

سرمایه گذاری متاورس با خرید زمین مجازی

یکی دیگر از سرمایه گذاری های معکوس که بسیار محبوب شده است، خرید زمین مجازی در این دنیای غیر واقعی است. در حال حاضر، Decentraland و Sandbox خالقان اصلی یا محله های بسیار مهم سرزمین های مجازی در جهان متاورس هستند. شما می توانید به راحتی زمین مورد نظر خود را در این دو محله خریداری کنید.

شکل این ویژگی ها به صورت توکن های غیر قابل تعویض یا NFT است که در بستر شبکه بلاک چین ایجاد شده و به عنوان دارایی دیجیتال در اختیار کاربران قرار می گیرد. راه کسب درآمد از این دارایی ها مانند داشتن املاک و مستغلات است. یعنی می توانید زمین خود را اجاره کنید، آن را به قیمت بالاتری بفروشید یا روی آن دنیای مجازی بسازید.

در این دنیای مجازی سعی می شود همه رفتارها شبیه دنیای واقعی باشد. این بدان معنی است که شما می توانید به راحتی در سایت هایی مانند Zillow یا Redfin به جستجوی ملک بپردازید و قیمت ها را با هم مقایسه کنید. اگر زمین مورد نظر خود را خریداری کنید، معادل ملک خریداری شده، ژتون غیر قابل تعویض به شما تعلق می گیرد.

متاورس به زبان ساده چیست؟

  • ۰۱/۱۱/۱۲
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی