کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

شبکه تتا چیست؟

پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری و پخش ویدیو سهم زیادی از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت ها و خدماتی مانند یوتیوب بیشترین سود را از این بازار می برند. در همین حال، تولیدکنندگان محتوا که دلیل واقعی رشد این خدمات هستند، سود زیادی به دست نمی آورند. در همین حال، پلتفرم هایی برای از بین بردن این نابرابری به وجود آمده است.


شبکه تتا می خواهد این مشکل را با ارائه یک شبکه پخش ویدئو غیرمتمرکز حل کند. پلتفرم مذکور برای سازندگان محتوا، بینندگان و همه افرادی که در رشد شبکه سهیم هستند، جوایزی توزیع می کند. بنابراین، همه کاربرانی که به دموکراتیک کردن صنعت ویدیوی آنلاین کمک می کنند، می توانند از این پلت فرم غیرمتمرکز بهره مند شوند.

تتا یک شبکه بلاک چین مستقل با یک پروتکل منبع باز مانند بلاک چین اتریوم است که به توسعه دهندگان و مشارکت کنندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز (dApps) را روی آن بسازند. این شبکه با استفاده از فناوری بلاک چین، ویدئوها را به صورت غیرمتمرکز و همتا به همتا انتقال می‌داد.

در این شبکه، زمانی که کاربران ویدئویی را تماشا می‌کنند، بخشی از قدرت محاسباتی آن‌ها برای پخش مجدد همان ویدئو برای سایر کاربران استفاده می‌شود و در ازای آن توکن‌هایی به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. شبکه تتا قصد دارد با ارائه زیرساخت های غیرمتمرکز پخش ویدئو با هزینه کمتر نسبت به پلتفرم های رقیب، نسل بعدی فناوری سرگرمی باشد. این پلتفرم انتقال ویدیوی همتا به همتا قدرت خود را از کاربران می گیرد و از محتویات مختلفی مانند ورزش، فیلم، سریال و موسیقی پشتیبانی می کند.

اهداف شبکه تتا چیست؟

آمار نشان می دهد که کاربران روزانه 1 میلیارد ساعت ویدئو را تنها در یوتیوب تماشا می کنند. امروزه ایجاد و اشتراک گذاری ویدئوها و میم های اینترنتی به یک فرهنگ تبدیل شده است. اما ایجاد محتوا برای YouTube همیشه آسان نیست.

الگوریتم سخت گیرانه یوتیوب، سازندگان جدیدی را که مایل به پرداخت بیشتر نیستند نادیده می گیرد. حتی برخی از سازندگان محبوب یوتیوب نیز از این موضوع شاکی هستند، زیرا مجبورند هر روز محتوای جدیدی تولید کنند تا از افت بیننده خود جلوگیری کنند.

نکته دیگر این است که یوتیوب حدود 45 تا 55 درصد از درآمد سازندگان را به عنوان کارمزد دریافت می کند. مهمتر از آن، YouTube این قدرت را دارد که هر کانالی را که یک سازنده برای ایجاد آن سال‌ها سخت تلاش کرده است، صرفاً بر اساس ادعاهای نادرست یا مشکلات حق نسخه‌برداری حذف کند.

همچنین CDN ها، به خصوص در مناطقی از جهان که سرعت اینترنت پایین است، عموماً در بارگذاری و بافر کردن مشکل دارند. تقاضا برای کیفیت های چشمگیر مانند 4K در مناطق شهری، که یک گلوگاه در شبکه ایجاد می کند، مجموعه ای از این مشکلات را پیچیده می کند.

هدف اصلی تتا حل این مشکلات با ایجاد یک شبکه قوی و کارآمد است که می‌تواند درآمد بیشتری را برای سازندگان محتوا ایجاد کند و در عین حال به بینندگان خود پاداش دهد و همه را قادر می‌سازد تا با استفاده از یک شبکه جهانی از گره‌های غیرمتمرکز، تجربه پخش ویدیویی سریع‌تر و روان‌تری داشته باشند.

در واقع تتا می خواهد کیفیت محتوا را افزایش دهد و زمان بارگذاری ویدیوها را کاهش دهد. تتا دقیقاً در تقاطع فناوری بلاک چین و پخش ویدیو پدیدار شد. این شبکه زمانی ایجاد شد که پذیرش شبکه‌های همتا به همتا در حال افزایش بود و مشکلات پلتفرم‌های ویدیویی بیشتر آشکار شد.

تتا به مشتریان برای استفاده از این پلتفرم با ارز دیجیتال Tfuel پاداش می‌دهد. کاربران می توانند پهنای باند استفاده نشده را در شبکه Theta با دیگران به اشتراک بگذارند و در ازای آن پاداش Tfuel دریافت کنند.

از آنجایی که سیستم این شبکه غیرمتمرکز است، تمامی کاربران آن در سراسر جهان به یکسان به محتوا دسترسی دارند و زمان آپلود ویدیو برای همه آنها یکسان است. هزینه این روش پخش ویدئو بسیار کمتر از سایر خدمات است. زیرا برای بازی به سخت افزار گران قیمتی نیاز نخواهد بود.

همه می‌توانند از تتا برای پخش زنده، میزبانی محتوای VR و پخش جریانی ورزش و موسیقی استفاده کنند. توسعه دهندگان همچنین می توانند با استفاده از ویژگی قرارداد هوشمند تتا، نرم افزار غیرمتمرکز خود را بر روی بلاک چین توسعه دهند.

کیف پول های تتا

کیف پول ارز دیجیتال تتا کیف پول رسمی شبکه تتا است که می توانید سکه های دیجیتال THETA و TFUEL را در آن ذخیره کنید. این کیف پول در قالب نرم افزار اندروید و آی او اس برای انواع گوشی موبایل موجود می باشد. کیف پول Theta همچنین دارای یک برنامه افزودنی کروم است که می تواند بر روی مرورگر گوگل کروم نصب شود تا به نرم افزار غیرمتمرکز در بلاک چین دسترسی داشته باشید.

کیف پول های دیگر نیز از ارزهای دیجیتال Theta پشتیبانی می کنند که برخی از آنها عبارتند از: Ledger، Trezor، MattWallet، TrustWallet و Safepal. در مورد آنها در مقاله بهترین کیف پول ارز دیجیتال صحبت کردیم.

نتیجه

قبل از ظهور بلاک چین، سرویس های بزرگی مانند یوتیوب انحصار صنعت استریم ویدئو را در اختیار داشتند و این خدمات بیشتر درآمد را از بازار استریم ویدئو ایجاد می کردند. در این میان فیلمسازان که نقش اصلی را در تولید محتوا دارند، چندان از این درآمد عایدشان نمی شود.

شبکه Theta با استفاده از فناوری بلاک چین، خدمات پخش ویدئو را به صورت غیرمتمرکز ارائه می‌کند تا سازندگان محتوا و بینندگان بتوانند سهم عادلانه‌ای از درآمد خود را به دست آورند. کاربران می توانند با ایجاد محتوای ویدیویی، اشتراک گذاری و پخش مجدد ویدیوها در شبکه، جوایزی دریافت کنند.

شرکت کنندگان در شبکه تتا به سه دسته تقسیم می شوند: گره های اعتبار سنجی، گره های نگهبان و گره های حاشیه ای. کمیته احراز هویت، تأیید اولیه تراکنش ها را انجام می دهد و سپس آنها را برای تأیید نهایی به استخر نگهداری می فرستد. اعضای جامعه در این شبکه از گره های برگ پشتیبانی می کنند. این گره ها به کاربران امکان تبدیل فرمت ها و پخش محتوای ویدیویی را می دهند و کاربران می توانند پهنای باند شبکه و قدرت محاسباتی را از طریق این گره ها به اشتراک بگذارند.

ارز دیجیتال تتا نقش مدیریتی را در این شبکه ایفا می کند و Tfuel مانند گاز در اتریوم است و برای پرداخت و پاداش برای شرکت کنندگان استفاده می شود.

همچنین، این شبکه ایجاد توکن‌های TNT-20 را برای تسهیل توسعه نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و طراحی قراردادهای هوشمند روی بلاک چین خود امکان‌پذیر کرد. هدف تتا افزایش کیفیت پخش ویدیو برای همه کاربران در سراسر جهان با هر کیفیت اینترنتی با ایجاد یک سرویس غیرمتمرکز و همتا به همتا است و سازندگان و بینندگان در درآمد صنعت پخش ویدیو سهیم هستند.

برای دیدن آموزش کامل صرافی کراکن کلیک کنید.

آموزش صرافی کوکوین

  • ۰۱/۰۹/۳۰
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی