کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

شبکه Oasis یک پلت فرم قرارداد هوشمند مالی باز متمرکز بر حریم خصوصی است که با Cosmos SDK ساخته شده است. این پروژه برنامه‌ها و سرویس‌هایی را اولویت‌بندی می‌کند که بر بهبود حریم خصوصی داده‌ها و حفظ ناشناس بودن کاربران تمرکز دارند. هدف این پلتفرم با جداسازی لایه اجماع از لایه اجرای قرارداد و همچنین ایجاد یک رابط یکپارچه برای اتصال دو لایه است. لایه اجماع به شکل قطبی با استفاده از مکانیزم اثبات مبدأ یا نقطه فروش برای ایمن سازی شبکه و همچنین ایجاد اجماع در مورد اعتبار تراکنش ها کار می کند. لایه اجرا شامل چندین اجرای موازی به نام Para Times برای برآوردن نیازهای محاسباتی تخصصی است که هر کدام به طور مستقل به لایه اجماع متصل هستند. این مدل شبیه بهمن‌ها است که چندین زیرشبکه را ارائه می‌کنند، یا اینکه چگونه زنجیره‌های مستقل و موازی در پولکادوت امن و متصل می‌شوند. از آنجایی که Oasis از کیت توسعه Cosmos استفاده می کند، پس از راه اندازی پروتکل ارتباطات بین بلاک چین یا IBC، در نهایت می تواند به اکوسیستم گسترده تر بلوک های مبتنی بر کیهان متصل شود.

آزمایشگاه Oasis به عنوان توسعه‌دهنده اصلی شبکه Oasis در سال 2018 توسط داون سانگ، استاد دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تأسیس شد. تیم توسعه 45 میلیون دلار سرمایه گذاری از a16z Crypto، PolyChain Capital و Binance Labs برای پوشش هزینه های اولیه توسعه دریافت کرده است.

ماموریت Oasis

شبکه Oasis که برای نسل بعدی فناوری بلاک چین ساخته شده است، اولین پلتفرم بلاک چین با قابلیت حفظ حریم خصوصی برای تجارت باز و تجارت مبتنی بر داده است. شبکه Oasis در ترکیب با توان عملیاتی بالا و معماری ایمن، می‌تواند از امور مالی غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر و خصوصی پشتیبانی کند و با گسترش مالی توزیع‌شده فراتر از مرزهای معامله‌گران و پذیرندگان اولیه و در دسترس‌تر کردن آن برای عموم مردم، انقلابی در صنعت ایجاد می‌کند. خواهد ساخت. نه تنها ویژگی‌های منحصر به فرد این شبکه می‌تواند امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi را بازتعریف کند، بلکه می‌تواند نوع جدیدی از دارایی دیجیتال به نام نشانه‌های داده ایجاد کند که کاربران را قادر می‌سازد داده‌هایی را که جمع‌آوری می‌کنند کنترل کنند. در برنامه های کاربردی، که بعدا منجر به ایجاد اولین اقتصاد مسئول داده محور می شود. از آنجایی که این شبکه از قراردادهای هوشمند محرمانه پشتیبانی می کند و از مزایای آنها بهره می برد، داده ها در طول پردازش خصوصی باقی می مانند. این امر محرمانه بودن کلی داده ها را در بلاک چین تضمین می کند و راه را برای اجرای برخی خدمات مالی غیرمتمرکز مانند وام های تضمین شده هموار می کند.

حل تعارض یک تکنیک محاسباتی قابل تأیید است که توسط شبکه Oasis برای تأیید اجرای ParaTime استفاده می شود. این فناوری اجازه می دهد تا کمیسیون های ParaTime کمتری داشته باشد و به یک ضریب ضرب کوچکتر با همان سطح امنیتی نیاز دارد که به گفته توسعه دهندگان این مدل نسبت به مدل های ParaChian کارایی بیشتری دارد. انتخاب تصادفی گره‌های محاسباتی از یک گروه برای تشکیل کمیته‌های محاسباتی و تنها در صورتی نتایج را می‌پذیرد که همه اعضای کمیته روی دو ویژگی کلیدی فناوری توافق کنند. در صورت وجود مغایرت در حساب‌های گره‌های اعضای کمیته، پروتکل جداگانه‌ای به نام «رزولوشن کنتراست» فعال می‌شود و به عنوان پارامتر ایمنی دیگر عمل می‌کند.

Oasis می‌تواند چندین شکل مختلف از فناوری محاسبات مخفی را با استفاده از پلتفرم انعطاف‌پذیر ParaTime پشتیبانی کند. این شبکه همچنین از تعدادی ابزار و SDK برای کمک به توسعه دهندگان در ساخت برنامه ها پشتیبانی می کند. این پلتفرم همچنین از قراردادهای هوشمند موجود در RUST پشتیبانی می کند و همچنین با داشتن ParaTime سازگاری با اتریوم را ارائه می دهد که توسعه دهندگان می توانند از آن برای انتقال قراردادهای خود به Oasis بدون تغییرات گسترده در توکن های خود استفاده کنند. علاوه بر این، توسعه دهندگان می توانند فایل های اجرایی شبکه Oasis را با استفاده از عبارات شبکه اتریوم موجود مانند Truffle و MataMask توسعه دهند.

نقشه راه Oasis

در نوامبر 2019، آزمایشگاه Oasis اولین شبکه آزمایشی Oasis را پیاده‌سازی کرد که به کاربران اجازه می‌داد گره‌هایی با قابلیت‌های شبکه محدود ایجاد کنند.

در ژانویه 2020، شبکه آزمایشی Oasis و مشوقی به نام The Quest معرفی شد که با ایجاد مسابقه ای برای حمله به شبکه و یافتن باگ ها و آسیب پذیری ها به شرکت کنندگان پاداش می داد. البته، کاربران همچنین می توانند با آزمایش پروتکل های شرط بندی پاداش دریافت کنند.

در ژوئن 2020، Oasis شبکه آزمایشی Amber را به عنوان اولین نامزد شبکه اصلی خود معرفی کرد. این شبکه شامل تمام ویژگی های اصلی شبکه اصلی مانند اجرای بازی های موازی و پاراتایم می باشد که همگی از نقاط تمرکز شبکه تست انگیزشی کوئست بودند. شبکه Amber به کاربران بالقوه گره‌ها این امکان را می‌دهد تا قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی، در سمت کاربر یا مشتری راه‌اندازی کنند. بنیاد Oasis سرانجام این شبکه را تشویق کرد و 50 درصد از توکن های ذخیره خود را برای اعتبارسنجی این شبکه هزینه کرد. نسخه بتا mainnet در اکتبر 2020 معرفی شد.

استخراج، معامله و سرمایه گذاری بر روی ROSE

توکن اصلی این شبکه ROSE است، تعداد سکه های در گردش 1.5 میلیارد و حداکثر تعداد سکه ها به 10 میلیارد محدود شده است. در زمان معرفی شبکه اصلی Oasis، حدود 8.05 میلیارد ROSE بین مالکان، بنیانگذاران و اعضای جامعه فعلی توزیع شده است، یعنی 23.0٪ از این سکه ها به حامیان، 22.5 به اعضای جامعه و اکوسیستم، 20.0٪ به مشارکت کنندگان اصلی، 10٪ به حامیان پروژه و 5.0٪ طلا نیز برای شرکا. 19.5٪ باقیمانده به عنوان پاداش به تایید کنندگان و مشارکت کنندگان برای ایمن کردن شبکه استفاده تعلق می گیرد.

در ادامه درمورد کیف پول ارز دیجیتال Rose صحبت میکنیم.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

برای دیدن آموزش کامل صرافی کراکن کلیک کنید .

آموزش صرافی کوکوین

  • ۰۱/۰۹/۲۶
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی