کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

کوانتوم یک پروژه بلاک چین ارز دیجیتال منبع باز است که توسط بنیاد Qtum مستقر در سنگاپور توسعه یافته است. Qtum یک پلت فرم کاربردی ترکیبی برای فناوری بلاک چین است. Qtum برای تسهیل استفاده از قراردادهای هوشمند در عملیات و سازمان های بین المللی طراحی شده است. با این حال، بر خلاف ارز دیجیتال، بنیاد کوانتوم یک راه حل بلاک چین را پیشنهاد کرده است که ترکیبی همه کاره از دو ارز دیجیتال اصلی - بیت کوین و اتریوم - است تا تعامل بین آنها را تسهیل کند و از مزایای عمده هر دو استفاده کند.

فناوری زیربنایی Qtum ترکیبی از یک فورک اولیه بیت کوین و یک لایه انتزاعی برای اجرای چندین ماشین مجازی، از جمله ماشین مجازی اتریوم (EVM) و یک الگوریتم اثبات سهام برای استفاده صنعتی است. در این مقاله ارز دیجیتال کوانتومی و ویژگی های آن را در پنج بخش مجزا معرفی کرده ایم:

عرضه توکن QTUM
مقایسه Qtum و Ethereum
ترکیبی از ماشین مجازی اتریوم (EVM) و مدل پرداخت بیت کوین (UTXO)
اثبات الگوریتم کوانتومی کوانتومی (Qtum)
تیم توسعه دهنده Qtum

عرضه توکن QTUM

کوانتوم توکنی به نام QTUM منتشر کرد که در حال حاضر با ارزش 1.28 میلیارد دلار بر اساس حجم معاملات بازار در رتبه 22 در بین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

رویداد Quantum ICO در مارس 2017 آغاز شد و در همان ماه به پایان رسید، اگرچه تا آوریل برنامه ریزی شده بود. ظرف 24 ساعت پس از عرضه اولیه سهام، حدود 10 میلیون دلار سرمایه جمع آوری شد. در پایان ICO، کل پول جمع‌آوری شده در طول فروش 100 میلیون توکن 15.6 میلیون دلار بود.

در اینجا نحوه توزیع توکن های QTUM آمده است:

51 میلیون سکه فروش عمومی (ICO)
20 میلیون سکه برای توسعه دهندگان، بنیانگذاران و حامیان مالی
29 میلیون سکه برای توسعه پروژه های مرتبط با گربه
زمانی که ICO به پایان رسید، مجموع عرضه سکه به 100 میلیون رسید و تیم توسعه برنامه ریزی کرد که عرضه کل سکه را در آینده 1 درصد افزایش دهد. در حال حاضر، مجموع عرضه ارز دیجیتال Qtum حدود 100.4 میلیون توکن است، در حالی که مقدار سکه در گردش 73.8 میلیون Qtum است.

ماشین مجازی اتریوم چگونه کار می کند؟

ماشین مجازی اتریوم یک محیط زمان‌بندی برای اجرای قراردادهای هوشمند در اتریوم است که اسکریپت‌ها را با استفاده از یک شبکه بین‌المللی از گره‌های عمومی اجرا می‌کند. این ماشین مجازی یک برنامه کامل تورینگ است که کاملاً از شبکه، فایل ها یا سایر فرآیندهای سیستم میزبان جدا شده است. هر گره اتریوم در شبکه یک اجرای EVM و دستورات مشابه را اجرا می کند.

کوانتوم خود را به عنوان پلی بین ثبات بیت کوین و فناوری اتریوم معرفی می کند. این بدان معناست که Qtum نسخه ای از ماشین مجازی اتریوم (EVM) را بر روی پلتفرم بلاک چین بیت کوین اجرا می کند. مشکل اصلی ناسازگاری بین روش های ذخیره سازی داده های اتریوم و بیت کوین است.

دفتر کل اتریوم مانند یک بانک با استفاده از موجودی حساب کار می کند. در حالی که مدل دفتر کل بیت کوین از توکن های غیر تجاری (UTXO) به عنوان نشانه دارایی استفاده می کند. موجودی حساب یک راه ساده و آسان برای کدنویسی است. بر اساس ایده تیم توسعه Qtum، ادعا کردن با استفاده از تراکنش‌های UTXO آسان است و می‌توانید چندین تراکنش را بدون توجه به درخواست آنها به طور همزمان پردازش کنید. این باعث می شود UTXO ایمن تر و مقیاس پذیرتر شود.

ماشین مجازی اتریوم بر روی سیستمی ساخته شده است که از موجودی حساب استفاده می کند، بنابراین مقیاس گذاری EVM در بلاک چین بیت کوین یک چالش فنی بزرگ را ارائه می دهد. کوانتوم این چالش را با یک لایه انتزاعی حساب حل می کند که خروجی بلاک چین را به موجودی حساب تبدیل می کند و انتقال اطلاعات بین EVM ها و بلوک های مبتنی بر UTXO را تسهیل می کند. این لایه انتزاعی بزرگترین کمک فناوری Qtum است.
نتیجه این ادغام بین اتریوم و بیت کوین به روز رسانی های خاص هر یک از این پلتفرم ها است که برای Qtum نیز اعمال می شود. به عنوان مثال، کوانتوم قبلاً SegWit و سایر پروژه های بهینه سازی بیت کوین را اجرا کرده است. کد اشتراک‌گذاری شده همچنین به این معنی است که dApp‌هایی که روی اتریوم اجرا می‌شوند می‌توانند به راحتی روی Qtum نیز اجرا شوند.

الگوریتم اثبات سهام در کوانتوم (Qtum)

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی راه حل قرارداد هوشمند کوانتوم، استفاده از الگوریتم اثبات سهام (PoS) به جای اثبات کار (PoW) است. Qtum تنها بلاک چینی است که از اثبات سهام در قراردادهای هوشمند استفاده می کند.

بیت کوین از قدرت هش و الگوریتم اثبات کار برای اثبات اعتبار تراکنش های خود استفاده می کند. در حالی که کوانتوم با مقدار دارایی های کاربران کار می کند. سازندگان بلاک به صورت تصادفی انتخاب می شوند و هر چه تعداد کاربران QTUM بیشتر باشد، احتمال اضافه شدن یک بلاک به بلاک چین بیشتر می شود. الگوریتم Proof of Stake به محاسبات و قدرت بسیار کمی نیاز دارد و می تواند بر روی گوشی های هوشمند و دستگاه های کوچکی مانند Raspberry Pi اجرا شود.

اهمیت اثبات سهام برای قراردادهای هوشمند را نباید دست کم گرفت. در حالی که بلاک چین به‌روزرسانی‌های مفیدی را برای برنامه‌های تجاری ارائه می‌کند، قدرت این به‌روزرسانی‌ها زمانی که در معرض کاستی‌های Proof-of-Work قرار می‌گیرند، تضعیف می‌شود. تیم توسعه کوانتوم با ذینفعان مختلف اقتصاد و تولید ملاقات کرد تا تفاوت بین اثبات سهام و اثبات کار را در شرایط عملی بررسی کند.

در ادامه کیف پول ارز دیجیتال کوانتوم را معرفی خواهیم کرد، همچنین میتوانید از مقاله بهترین کیف پول ارز دیجیتال هم استفاده کنید.

آموزش صرافی کوکوین

  • ۰۱/۱۰/۱۰
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی