کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

کریپتو لاور

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

وبلاگ آموزشی ارز دیجیتال و اکانت هار خارجی

  • ۰
  • ۰

در دنیای بازاریابی ، کانال های مختلفی وجود دارد که شرکت ها با توجه به نیازها و اهداف خود به آن روی می آورند و در این میان استفاده از کانال های جدید و فناوری های جدید به جذب مخاطبان هدف بیشتر کمک می کند. موضوعی که ما در این مقاله قصد داریم درباره آن صحبت کنیم ، تأثیر جهان متاور در بازاریابی متاور و فرصت هایی است که از طریق آن بوجود می آید.

تعریف متاورس بازاریابی

مطابق مدل بازاریابی Mix (4P) ، 4 عامل نقش مهمی در تعیین برنامه بازاریابی ، یعنی محصول ، قیمت گذاری ، محل عرضه و ارتقاء دارند. این متاور باعث شده است که ما راه های جدیدی برای تأمین عرضه پیدا کنیم و این عامل کافی است تا بپذیریم که متاور فقط یک روند عبور و موقت نیست و ما باید آن را به عنوان یک کانال بازاریابی جدید بپذیریم که با موارد سنتی متفاوت است. افزایش محتوای مربوط به متاور در اینترنت باعث شده است که این جرقه در ذهن بسیاری وجود داشته باشد که واقعاً متاور چیست؟! این نگرانی را می توان از وضعیت جستجوی کلمات کلیدی مربوط به متاور درک کرد. نمودار زیر روند جستجوی کلمه کلیدی متاور را در طی دو سال گذشته نشان می دهد.

ظهور وب 3.0 و متاورس

اهداف بازاریابی در زمان وب 1.0 محدود به ایجاد یک وب سایت و ارتباطات یک طرفه از یک تجارت به مخاطبان آن بود. گنجاندن اطلاعات تماس و ماهیت آن که یک کاتالوگ در این زمان نقش برجسته ای برای بازاریابی داشت. بعداً ، در وب 2.0 ، با ایجاد تعامل دو طرفه و دریافت اطلاعات مختلف به روشی باز و پنهان (با استفاده از کوکی ها و تاریخچه فعالیت کاربر) ، تجربه کاربر در وب سایت ها بهبود یافته است ، و متخصصان بازاریابی توانستند مخاطبان خود را با داده های بیشتری بشناسند و مطابق با آن در اقدامات خود تصمیم گیری کنید. اما در وب 3.0 و ظهور متاور ، تعامل کاربر و هدف قرار دادن مرحله جدیدی است که هنوز برای آن پرداخت نشده است.

بازنویسی قوانین بازاریابی برای متاور

ما ممکن است اولین موجی از افرادی باشیم که در متاور غرق می شویم ، اما اطلاعات شرکتهای پیشرو در مورد تجربیات آنها که در متاور کار می کنند می تواند برای ما مفید باشد. به طور کلی ، بسیاری از عناصر مهم بازاریابی در متاور مشابه مواردی است که در بازاریابی دنیای واقعی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما استفاده از این عناصر در جهان متاور می تواند بسیار متفاوت باشد. در مرحله بعد ، ما مقاله ای از مک کنزی را مرور می کنیم ، موضوع آن این است: چگونه سازمان ها می توانند در مورد تعریف استراتژی های حضور خود در متاور فکر کنند؟

اهداف خود را برای بازاریابی در متاورس تعریف کنید

چرا می خواهید از Metaverse برای بازاریابی استفاده کنید؟ اگر مخاطبان شما در این فضا قرار دارند ، آیا هدف شما برای افزایش آگاهی با مخاطب ، ایجاد برند ایستاده یا افزایش وفاداری مشتریان است؟ لازم به ذکر است که اهداف سازمانها برای حضور در متاور نباید محدود به افزایش فروش مستقیم باشد ، زیرا فروش محصولات مجازی بسیار کمتر و کمتر از محصولات فیزیکی است. همچنین لازم است آگاه باشید که بسیاری از مخاطبان متاور امروز بزرگسالان جوانی هستند که می توانند ضمن ایجاد فرصت هایی برای شما ، خطرات خود را انجام دهند.

کدام سیستم عامل ها بهترین فرصت ها را برای برند شما دارند؟

در حال حاضر بسیاری از سیستم عامل ها و بازی های متاور مانند Roblox ، Fortnite ، Decenterland و Minecraft وجود دارد که هر یک از آنها می توانند یک هدف را ارائه دهند. به عنوان مثال ، گوچی سعی کرده است راهی برای ارتباط در متاور با نسل Z. سال گذشته پیدا کند. گوچی موفق شد در طول کمپین باغ گوچی خود 19.9 میلیون بازدید کننده را به خود جلب کند. باغ گوچی در دنیای واقعی وجود دارد و این شرکت تصمیم به اجرای آن در متاور نیز گرفت. این فضا بر روی پلت فرم Roblox پیاده سازی شده است.

طراحی تجربیات جذاب برای مخاطبان هدف خود

کاربران تمایل دارند با فعالیتهای نوآورانه در متاور روبرو شوند و از یک سو شرکت ها باید بتوانند تعادل بین دنیای واقعی و دنیای متاور ایجاد کنند. اگر اقدامات موجود در متاور نتواند به اهداف در دنیای واقعی برسد ، باید برنامه ها تجدید نظر شود. شرکت اسکیت بورد Vans با همکاری Roblox یک پارک اسکیت تعاملی ایجاد کرده است و کاربران می توانند با دوستان خود در اطراف این پارک اجرا شوند. با بازی در این فضا و جمع آوری امتیاز ، کاربران می توانند کفش ورزشی و اسکیت های مختلف را خریداری و سفارشی سازی کنند. این اقدام توسط ون باعث شده است که بیش از 48 میلیون بازدید کننده از این پارک تعاملی همراه با حفظ مخاطبان قبلی ، تعداد زیادی از مخاطبان جدید با این برند درگیر شوند. مخاطبان تمایل دارند مارک های موجود در متاور را به عنوان خلاق و خلاقانه ببینند و به همین دلیل ارائه تجربیات جدید و خلاقانه بسیار مهم است.

تجدید نظر در تعریف KPI
این همیشه یکی از مهمترین بخش های هر فعالیت بازاریابی است که به KPI هایی که برای سنجش چگونگی دستیابی به اهداف شما تعیین شده است ، نگاه می کند. برای تعیین معیارها در متاور ، ما نمی توانیم مانند سایر کانال های بازاریابی عمل کنیم و طبق این فضا باید تغییراتی ایجاد کنیم. به عنوان مثال ، در بازاریابی دیجیتال ، ما با معیارهای مختلفی مانند نرخ تبدیل ، هزینه جذب هر مشتری ، تعداد بازدید کنندگان ، تعداد لایک ها و غیره روبرو هستیم. بشر

آمار بازار متاورس

  • براساس وب سایت گارتنر ، تا سال 2026 ، 25 ٪ از افراد حداقل یک ساعت از روز خود را در فضای متاورس می گذرانند. تحقق این رویداد به تهیه یک برنامه بازاریابی مناسب و جذب مخاطبان جدید کمک می کند.
  • یک نمونه موفق از بازاریابی و جذب مشتریان و کاربران جدید در فضای متاور ، مربوط به کنسرت Travis Scott در Fortnite است که در سال 2020 برگزار شد و بیش از 12 میلیون بیننده Fortnite را به خود جلب کرد. این کنسرت تنها 15 دقیقه طول داشت ، اما آنقدر موفق بود که سایر خوانندگان مانند آریانا گراند با این یکی تورهای کنسرت برگزار کرده اند. به گفته فوربس ، این کنسرت ها این خوانندگان را بیش از 20 میلیون دلار درآمد داشته است.

آینده شرکتی روشن در متاورس

این متاورس آینده ای روشن را برای مشاغل و بازاریابی آنها نمودار می کند ، اما چالش هایی نیز وجود دارد که باید برای آن برنامه ریزی شود.

یکی از اصلی ترین چالش ها دسترسی است. واقعیت این است که دسترسی به متاور از طریق وسایل پیشرفته مانند عینک واقعیت مجازی یک فرآیند کم هزینه نیست و ما از گسترده ای دور هستیم. مانند انتقال از تلفن های همراه ساده با قابلیت محدود تماس و پیامک به تلفن های همراه که سیستم عامل های Android و iOS را اجرا می کنند ، که مدت زمان زیادی طول کشید تا در دسترس عموم قرار گیرد. جهانی سازی استفاده از ابزارهای جدید نیز ممکن است به گذر زمان نیاز داشته باشد. می توان گفت که این چالش یکی از بزرگترین چالش هایی است که در انتظار اعلام متاورس است.

متاورس به زبان ساده چیست؟

  • ۰۱/۱۲/۰۷
  • کریپتو لاور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی